[AR] Ervaringen; Bertha tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

Ervaringen; Bertha tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 16:31

Zijn hier mensen met ervaring van het Bertha tuig?
Ik heb al gelezen dat het wel soepel leer is, geen karton. Is het puur voor sier ritjes zegmaar, of kan je er ook echt mee 'werken'?
Vormt het schofje mee? (Ik heb nu een tuig waarbij het schofje uitsteekt aan de zijkanten, en hoe strak ik ook aansingel het blijft zo, en zit niet goed en ziet er niet uit natuurlijk!).

Iemand die positieve en of negatieve ervaringen ermee heeft?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:59

Eigenlijk mogen we niet klagen, het tuig kost niet veel geld maar daar in tegen is het ook niet echt super kwaliteit maar dat mag je ook niet verwachten met zo'n prijs. Het is meer voor de sier ritjes vind ik, ik denk als je er langere tijd echt mee werkt dat je dit snel aan het leer gaat zien. Het is mooi smal leer, maar op veel plaatsen (oa: singel, broek, staartriem) niet onderlegt en dus niet zo heel stevig. Ik had na 2x gebruiken al een iets pluizig singeltje van het leer. Op mijn mini's lag het tuig niet zo heel mooi maar wellicht licht het wel mooi op een grotere shet ? Ik weet het niet kwestie van proberen. :)

Ik heb nu zelf een Zilco tuig de SL sport, ik wil niets anders meer!! Top tuig!

Jolindaa_

Re: Ervaringen; Bertha tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:36

Dankje Buckje, voor je reactie.

Ik heb het toch maar besteld, ik zie dan wel of het wat is.

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:22

Ik weet het oud topic maar je hebt nu genoeg tijd gehad het tuigje te testen haha. En mag ik dan vragen hoe het Berta tuigje is bevallen?
Ik ben namelijk ook al een beetje aan het rond kijken voor tuigjes en ook mijn oog was gevallen op dit tuigje.