ik heb het boek ''101 horsemanshipoefeningen'' gekocht,en ik vroeg me af of deze oefeningen op volgorden , stap voor stap , staan . of dat je ook bij een andere oefening dan 1 kan beginnen , dit was mij niet duidelijk.
Ik weet niet hoe het bij dit boek zit, maar meestal is het zo: de ene oefening helpt je om de andere oefening beter te maken. Dus kies gewoon een oefening waarvan jij denkt dat dat goed is voor je paard envoor jou.
ik heb hem ook en pak er gewoon wat oefeningen uit die ik leuk vind. zo was ik laatst ineens met pionnen bezig. ik deed 21, 27, ik had ook nog een balk in de bak liggen en deed ook nog even 37. op zich zit er wel een opbouw in de oefeningen. maar ik ben al een tijdje bezig en kies dus gewoon waar we zin in hebben nu we alles wel zo'n beetje kunnen
Ik heb 'm ook, het is zeker een leuk boek en een aanrader. Lekker duidelijke plaatjes, stap voor stap met duidelijk uitleg en overzichtelijk. Bij sommige oefeningen staat ook welke oefeningen je paard en jij eerst moeten kunnen, voor je aan de betreffende oefening kan beginnen.
Er zit duidelijk een opbouw in qua volgorde van oefeningen. Maar als je paardje en jij bepaalde oefeningen al kunnen of als je heel graag met een oefening verder in het boek wil beginnen lijkt het me geen probleem om het gewoon te proberen. Als je dan tegen problemen aanloopt kun je kijken of je eerdere hoofdstukken/oefeningen kan vinden die je hierbij kunnen helpen (dat staat er ook vaak nog bij).
Ik heb het boek: 1 t/m 9 zijn basis oefeningen die helpen bij de rest het best is om daar te beginnen verder maakt het niet uit hoor
miepmiep1
Geplaatst: 18-05-10 15:00
ik heb het boek ook is een leuk boek. ik heb hem alleen nog maar bekeken en niks met me paardje gedaan
Caiitliin
Geplaatst: 31-05-10 15:18
bij divoza is ie goedkoper!
juudii5
Geplaatst: 31-05-10 16:12
miepmiep1 schreef:
ik heb het boek ook is een leuk boek. ik heb hem alleen nog maar bekeken en niks met me paardje gedaan
hier hetzelfde
Xanthe
Geplaatst: 02-06-10 10:42
Hmm interessant dit! Hoe makkelijk zijn deze oefeningen? Mijn oude paard staat bij een gezinsvervangend tehuis voor kinderen met een licht verstandelijke beperking, en nu lijkt me me zo leuk om hun wat dingetjes te leren over paarden door middel van kleine en vooral simpele spelletjes.
ik heb dit boek ook helpt goed je kunt ook makkelijk de moeilijkheids graden onderscheiden tussen oefeningen en het sluit goed bij mekaar aan en er staan handige tips in
Caiitliin
Geplaatst: 02-06-10 10:46
nou zeg, ik heb vandaag het boek gekocht, is de hele binnekant zwartwit dat vind ik dan weer een tegenvaller!