Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
punkielover schreef:Voorbeeld afgelopen zomer: Mevrouw wil opeens niet meer lopen en gaat ze helamaal terug uit lopen.. dat gevolg is natuurlijk heel vervelend kar helemaal verkeerd en gedraait en gelukkig net niet in de sloot. Ik moest er dus snel afspringen en mevrouw even tot bedaren brengen.
Voorbeeld gisteren: We gingen een stukje met de kar naar mijn nicht, en ik stap van de kar af (de leidsels gewoon strak natuurlijk) dus ik loop naar haar hoofd toe om haar te pakken en aan de hand mee te nemen, rent ze gewoon kei hard weg.. in volle galop. Dus ik helemaal paniek, ik heb niet geprobeert erachteraan te rennen
heb je het lange lijnen ook gedaan op de weg / ergens anders dan in de bak, met jou erachter? En met hulp erbij om op te treden als het niet lukt zodat je erachter kunt blijven staan?Citaat:Aan de longeerlijn gaat ho, draf, galop en ho echt perfect. Maar met de kar is het rampzalig
Ibbel schreef:Zelf eerst leren mennen - als jij fouten maakt als van de bok afstappen terwijl er geen groom bij het hoofd staat mis je de absolute basiskennis.
Voor het paard professionele hulp inschakelen. Is hij/zij wel echt goed beleerd? Veel mini's worden zomaar even voor een kar geknupt en dan als 'beleerd' verkocht.
Als je kar te groot en te zwaar is zou daar wel eens (een deel van) de oorzaak kunnen liggen - een professional kan je dat ook vertellen.
punkielover schreef:Ibbel schreef:Zelf eerst leren mennen - als jij fouten maakt als van de bok afstappen terwijl er geen groom bij het hoofd staat mis je de absolute basiskennis.
Voor het paard professionele hulp inschakelen. Is hij/zij wel echt goed beleerd? Veel mini's worden zomaar even voor een kar geknupt en dan als 'beleerd' verkocht.
Als je kar te groot en te zwaar is zou daar wel eens (een deel van) de oorzaak kunnen liggen - een professional kan je dat ook vertellen.
Allereerst, bedankt voor je reactie.
Inderdaad, je hebt zeker gelijk met 'zelf eerst leren mennen' ik heb leren mennen van iemand die het zelf ook heel veel doet. Maar eigenlijk heb ik het nog niet goed genoeg onder de knie. Ik weet de fijne kneepjes en that is it. Ik ga me daarzelf nu dus ook meer in verdiepen.
Voor het paard professionele hulp inschakelen; Ik heb daar geen geld voor. Ik heb haar gekocht als beleerd, maar ik heb het zowieso nooit geloofd.
punkielover schreef:Ibbel schreef:Zelf eerst leren mennen - als jij fouten maakt als van de bok afstappen terwijl er geen groom bij het hoofd staat mis je de absolute basiskennis.
Allereerst, bedankt voor je reactie.
Inderdaad, je hebt zeker gelijk met 'zelf eerst leren mennen' ik heb leren mennen van iemand die het zelf ook heel veel doet. Maar eigenlijk heb ik het nog niet goed genoeg onder de knie. Ik weet de fijne kneepjes en that is it. Ik ga me daarzelf nu dus ook meer in verdiepen.
Voor het paard professionele hulp inschakelen; Ik heb daar geen geld voor. Ik heb haar gekocht als beleerd, maar ik heb het zowieso nooit geloofd.
punkielover schreef:Ik zal eens even kijken! Bedankt allemaal voor alle hulp, ik krijg er weer een beetje zin in:P
Ik heb gekeken, de dichtsbijzijnde menvereniging is in Uden. Ik ga nu eens kijken voor mensen die meer van mennen weten, even hier op bokt, google marktplaats!
Morgen horen jullie meer, ik ga zeker iets doen met jullie reacties, want die geven julie niet voor niks. maar wees wel een beetje lief.
En wat die groom betreft ik zal eens zoeken. Tis misschien iet zo makkelijk als jullie denken:P:P In zon gat als vehorst:P