Zetsorana is weer terug, werken aan de longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Zetsorana is weer terug, werken aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:38

Zetsorana is een Koriander x Julio Mariner xx merrie van bijna 6. Na een winterstop en blessure zijn we na ruim 5 maanden eindelijk weer aan de slag gegaan. Ik heb haar nog niet lang geleden weer opgepakt dus het is nog niet allemaal zoals het hoort te zijn. Genoeg gekletst, op naar de foto's.

Uiteraard heb ik haar van te voren zonder slof gelongeerd.

Afbeelding

Afbeelding
Aan het dromen tussendoor..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:43

Je hebt je paard veel te kort ingesteld. Vind het geen vriendelijk gezicht.
Wat is je bedoeling? je paard ontspannen laten lopen? Dat kan helemaal niet want het is vastgebonden. Probeer een de nieuwe longeerhulp van Masterhorse.de.
Op deze manier kan je paard onmogelijk zijn rug ontspannen en nageven. Het enige wat je bereikt is dat het paard zijn hals opkrult en vastzet en achter het bit gaat gaan lopen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:58

Te kort is het niet..dat lijkt misschien zo maar ze kan laag zat met haar hoofd. Op de volgende foto's zit de slof hetzelfde. Ik heb de longeerlijn door het bit naar de singel lopen, misschien lijkt het hierdoor kort. Op geen enkel moment tijdens het longeren staat de slof strak, aangezien ik hier zelf absoluut tegen ben. Misschien maken deze foto's eht duidelijk:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Squawk op 31-03-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:59

Door de warboel aan teugels zie je bijna niet meer dat dat korte wel meevalt, denk ik. Ik vind het een mooie lengte, zoals te zien is op de laatste foto's. ik neem aan dat je zo niet meteen begint, dan kan dat toch best?

Veel plezier met je paard! altijd vervelend als je zo'n blessure hebt gehad.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 17:02

Nee dat klopt, zo begin ik absoluut niet. Ik begin eerst zonder slof en daarna maak ik de slof vast maar nog langer dan hier te zien is. Ik ben ook van mening dat dit zo kan. Maar inderdaad je ziet teugels, slof én ook nog eens een longe en dat maakt het verwarrend.

Ik zorg er altijd voor dat ze ruimte zat heeft van voren want aan te kort heb je niks en daar doe je het paard ook geen plezier mee.

vancky2005

Re: Zetsorana is weer terug, werken aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:36

Vind ze toch nog te diep lopen. Je ziet op de laatste foto dat ze op de voorhand loopt. Ik ben eigenlijk tegen de slofteugel om te longeren en tegen in het geheel, maar dat is mijn persoonlijke opinie. Je paard wordt op deze manier niet gestimuleerd om meer te gaan dragen, vind ik.

Squawk

Re: Zetsorana is weer terug, werken aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:52

Dat ben ik met je eens. Echter zijn wij nu niet op het niveau om de achterhand meer te gaan dragen. Mijn doel is om haar eerst fatsoenlijk voorwaarts te laten lopen onder het zadel.