VD! En dan ? [GZ] Mensen die leuk vinden adviezen te geven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

VD! En dan ? [GZ] Mensen die leuk vinden adviezen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:05

Hallo!
Ik wil met VD beginnen en de basis zit zo'n beetje al in :)
#Achter me aanlopen
#Blijven stilstaan
#Stap , Draf , Galop
# Al een beetje :Kusje geven :) (Moet nog beter worden!)

En nu :
Nu wil ik graag gaan beginnen met oefeningen en zoek eigenlijk mensen die het leuk vinden zo nu en dan in dit toppic te kijken en adviezen etc willen geven :)

Bezig met:
Met mijn verzorgpony ben ik nu met spaanse pas (stilstaand, Heet volgens mij voet?) bezig en dit doet ze al leuk.
Het is nu nog moeilijk en ze maait een beentje naar voor maar als ik mijn zweep hoog hou dan houd ze haar been al wat stil en hoog.
Ik ben dus ontzettend trots :)

Gezocht advies!
maar hoe kan ik dit zegmaar : ''voltooien'' dat ze hem echt stilhoud en uiteindelijk lopend kan ?
Ik heb absoluut geen haast en het moet leuk blijven :)

Toekomst kunstje:
Hierna (Na pas) wil ik graag beginnen met op het blok (Dit lijkt me makkelijker maar dat zeg ik niet met zekerheid aangezien jullie er veel meer van af weten :))

Kus Elin

Ps; Ik wil wel een filmpje plaatsen maar lukt niet ... Iemand nog een goede site ?

Captain

Re: VD! En dan ? [GZ] Mensen die leuk vinden adviezen te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:25

Ik wil je best tips geven! :D
Allereerst is de Spaanse Pas stilstaand geen 'voet' maar de Jambette.
Hoe je dit uit kunt breiden? Eigenlijk heel simpel, geef de hulp en pak het been van je paard. Dan maak je de beweging van de Jambette en beloon je. Dit een aantal keer herhalen tot je denkt dat je paard het zelf kan en het hem dan zelf laten proberen. :D

Lopend kun je het gaan vragen als je paard het aan beide kanten kan. Dan kun je je paard vragen aan te stappen en de hulp voor de Jambette te geven alleen dan lopend.

Als je met op 't blok wil beginnen is het belangrijk dat je een stevig en stabiel blok hebt. Heb je al wat op 't oog? :)

En een site, die heb ik zeker! :) Samen met NHevaVD op Bokt hebben wij dé online VD-Bijbel! 8-)
Hier staat eigenlijk alles in wat je moet weten.

www.everyoneweb.com/NALANTA