27 maart was de 25e Nationale Shetlandpony Indoor dag. Onder de Shetlandeigenaren ondertussen een waar fenomeen geworden, maar voor de mensen die het niet kennen een korte uitleg

De Indoor wordt 2x per jaar georganiseerd, speciaal voor Shetlandpony's. Er komen allerlei rubrieken aan bod; onder het zadel, mennen, lange teugel, lead rein en In hand (behendigheid en springen met je pony aan de hand).
Umpire en ik waren ook weer van de partij. We hadden er hard voor getraind, en het resultaat mocht er zijn! Maar liefst 3x een eerste plaats, 1x een 3e plaats en alsof het allemaal nog niet genoeg was zijn we
Lange Teugel Dagkampioen & In Hand Dagkampioen geworden

Hieronder een fotoverslagje van deze geweldige dag:
We begonnen 's ochtends vroeg met:
Dressuur aan de Lange Teugel, klasse M2 - 1e plaats met 121 punten (max. 180 punten te halen)

Vervolgens was het tijd voor het favoriete onderdeel van Umpire

Springen aan de hand - 3e plaats

En we stijgen op

En we rennen vrolijk verder

Agility Senior - 1e plaats
-Helaas geen foto's van

Het volgende onderdeel was namelijk;
Lange Teugel Agility - 1e plaats Dit is dus ongeveer het zelfde als de gewone Agility, alleen... nu mocht je pony niet in galop en móest je áchter je pony blijven. Nou dat was natuurlijk een groot succes

Er is ook een filmpje van gemaakt! (dankjewel Brenda

Nou dit waren alle onderdelen waar we aan mee hebben gedaan. Máár omdat het de 25e Indoor was, was er een speciaal dagkampioenschap uitgeschreven.
Om dagkampioen te kunnen worden moest je aan allebei de onderdelen van je rubriek meedoen. Om Lange Teugel kampioen te kunnen worden moest je dus én een dressuurproef rijden én de LT Agility doen.
De In Hand dagkampioen moest én Springen aan de Hand, én Agility (Junior of Senior) doen.
Natuurlijk hadden Umpire en ik goede punten, maar we waren niet de enige, in andere klasses waren er ook hoge punten gehaald, dus het was superspannend!
Maar aan het eind van de dag, tijdens de prijsuitreiking van de Dagkampioenen mocht ik 2x naar voren komen om de prijzen in ontvangst te nemen

Mijn knappe pony, met al zijn prijzen

Lange Teugel Dagkampioen - prachtige BR-deken, linten en bekers

In Hand Dagkampioen - NOG een prachtige BR-deken (ja dit is een andere

Nou mijn dag kan niet meer stuk