als ik ga longeren lukt het gewoon niet om hem rondjes om mij heen te laten lopen hij komt steeds naar me toe en blijft staan soms loopt hij een rondje maar daarna komt hij weer naar me toe soms lukt het ons (me vader & ik) wel maar dan ook maar 2 rondjes..
heeft iemand dit ook gehad? of weet iemand hoe je dit moet oplossen?
Hoevaak is het paard al gelongeerd? Of hebben jullie het hem geleerd? Heb je ervaring met longeren van andere paarden? Wat heb je al geprobeert om het op te lossen?
Inderdaad les nemen. Toen ik een paar lessen had gehad snapte ik wat ik verkeerd deed. Ik gaf verkeerde signalen waardoor mijn paard niet snapte wat ik bedoelde. Mijn paard is nu heerlijk te longeren!
Let goed op je eigen houding. Zorg dat jou navel naar je pony zijn singel wijst. Als je je navel te ver naar zijn hoofd wijst vraag je hem als het ware naar jou toe. Denk eraan dat jou rechterbeen (op de linkerhand) je drijvende been is. Houd ook een knik in je linkerheup, zo nodig je hem uit om te lopen. Op de rechterhand is dus allemaal andersom. Succes!
Ik lees dat het nu goed gaat Misschien nog een tip dat je zou kunnen gebruiken wanneer hij naar je toekomt. Hou je armen wijd, met de zweep in je rechterhand, zorg dat je altijd in het midden van je paard bent, loop dan met zijpassen richting zijn achterhand en geef het commando: Stappen.
Zorg dat je altijd met je gezicht daar hem toe blijft, niet zomaar weglopen en je hoofd wegdraaien. Dan kun je hem naar buiten drijven mocht het nodig zijn met de zweep 'zwaaien' naar je paard. Wanneer je wil dat hij een gang teruggaat en hij luistert niet kun je je zweep naar beneden gericht houden.
Koop anders het boek van Lammert Haanstra, hierin staat heel makkelijk uitgelegd hoe je je paard kunt longeren.
dat zal ik nog wel eens doen hij heeft nu meer dat hij wel eens in de hoek stil gaat staan maar dan loop ik er heen en na een paar keer weet hij wel dat hij dan veder moet gaan