Leren liggen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AhvG

Leren liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 14:50

Hooi,
ik probeer me pony al een tijdje te liggen. hij gaat dan rollen en ik geeft er een commando bij en geef een grote wortel. dan blijft hij meestal 5 sec. liggen maar als ik het commando geef doet hij het niet :S
hebben jullie er ervaring mee? of weten jullie hoe ik het oplos?

x

Bloempotje

Re: Leren liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:23

Geduld.. met geduld kom je ver :D !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:53

Misschien zou je het eens met een clicker kunnen proberen? Ik wete niet of je daar ervaring mee hebt? Met een clicker kun jij je paard duidelijk maken wanneer hij het gewenste gedrag vertoont.
Zodra je paard de clicker als beloningssignaal kent kun je dit gaan gebruiken voor kunsten. Dus als je paard de grond afstruint naar een lekker plekje click en beloon je. Dit herhalen. Een paar x daarna kun je gaan clicken als je paard in de berggeit (4 hoeven bij elkaar) staat. Dit een aantal keer doen.. Een paar trainingen later kun je gaan belonen voor het knielen en nog later gaan belonen voor het liggen zelf.

Wat belangrijk is is dat je stees hetzelfde commando gebruikt. Dus als je paard de grond afstruint bijv. 'down down down' zeggen. Dit ook doen bij de berggeit, het knielen etc.

En inderdaad, geduld hebben! Ik ben al 2 jaar bezig en mijn paard doet het nog steeds niet. De een doet het gewoon sneller dan de ander.

Succes! :)

AhvG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 22:15

Ok heel erg bedankt, ik ga even kijken of ze die ook bij de dierenwinkel hier hebben ;) kan ook gewoon een honden clicker zijn toch ? :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:46

Ja hoor! :)