[AR] bont en zwart, met het tweespan op pad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

bont en zwart, met het tweespan op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 00:56

Ik help 2 dagen per week op een stoeterij hier in de buurt. Op deze stoeterij leer ik ook mennen met NRPS paardjes ( vrijwel altijd in het tweespan ), maar op de stoeterij staan ook een aantal schattige shetjes <3 Vorige week heb ik voor het eerst met dit tweespan een stukje gemend en ik moet zeggen dat het erg goed ging! :D Ze lopen vaak voor de kar, dus dat scheelt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

L_Rivaldo

Re: bont en zwart, met het tweespan op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:40

Ziet er leuk uit, probeer alleen wel je zweep in je handen te houden.. Die bonte is echt super leuk :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:29

Wat leuk zeg, precies hetzelfde als mijn tweespan!
Het borsttuig van de bonte moet iig een stukje omhoog, bij de zwarte kan ik het niet goed zien. En natuurlijk ALTIJD je zweep in je handen houden.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:47

Wat een leukjes. Mooi span zeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:49

Leuk spannetje zeg, en leuk wagentje ook :) Kun je daar niet verder mee rijden?
Borsttuig van de bonte pony viel mij idd ook op, verder lijkt het alsof de boom wat laag hangt, maar misschien kan dit ook niet anders?

Wel inderdaad altijd je zweep in de hand houden; dat mis ik ook op de foto's :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:45

Oh hey, wat een superspannetje zeg !!
Gaaf hoor, en een mooi wagentje, pas maar op voor je het weet ben je shetmenverslaafd !!
Wel gezellig hoor, nog eentje met een tweespan shetten, superleuk *D

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:22

bedankt! haha die verslaving heb ik geloof ik al gekregen :p wil nu ook verder gaan mennen met de shetjes thuis. Ik wil met dit spannetje inderdaad ook verder rijden! maar dit kan maar 1x per week, in de vakanties wel vaker. Maar ik vind het dus ook leuk om thuis met de shetten ook af en toe een rondje te doen ;)

van die boom weet ik niet! en bedankt voor de tip van het borsttuig :) de pony's stonden al voor me ingespannen toen ik aankwam :P haha dus had er eerlijk gezegd niet meer zo opgelet.

en tsja... die zweep.. de man waar ik les van krijg wil altijd alleen de zweep erbij nemen wanneer je hem denkt nodig te hebben. Die paardjes van hem worden altijd helemaal gek van de zweep, dus die pakt hij er alleen bij in noodgevallen :P bij de shetten heb ik er dus niet aan gedacht om die wel de hele tijd bij de hand te houden ;) ik kan weinig anders doen dan dat die man van me vraagt ;) het zijn immers zijn paarden... hij zit ook al ruim 40 jaar in de mensport, dus weinig tegen in te brengen :+
wel een tip om mee te nemen als ik met mijn eigen paarden ga mennen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door zonnestraal2 op 24-03-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:50

leuk span hoor!

maare zweep pakken tijdens noodgevallen ben e dan al te laat. Hou hem gewoon in je hand, je hoeft ze niet aan t tikken maar je bent altijd op tijd stel als er wat gebeurd!

nog onwijs veel menplezier!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:47

't zijn zijn pony's, maar hij of de pony's worden er echt niet slechter van als jij wel constant de zweep in je hand hebt; daar hoef je ze uiteraard alleen maar mee te begrenzen/aan te tikken als dat nodig is, maar zoals gezegd is het veel veiliger. Als ze eens op zij springen of iets en je hebt de zweep in je zweepkoker staan en die moet je nog pakken, dan ben je altijd te laat en dat kan voor nare situaties en zelfs ongelukken zorgen....

Je hoeft niet tegen hem in te gaan, maar hij heeft er toch geen last van als je die zweep wel de hele tijd vast houdt? Jij ment, jij zit op de bok en als er wat gebeurd ben jíj degene die met een beetje pech omslaat of van de bok gekatapulteerd wordt.....!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 00:36

Leuk spannetje zeg, ziet er mooi uit!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:07

Nja, niet om het een of ander, maar ik zou het als eigenaar niet erg tof vinden als ik gezegd heb dat er zonder zweep gemend wordt, dat iemand aan wie ik mijn span in vertrouwen meegeef wel met zweep gaat rijden. Dan moet je dat eerst even met mij overleggen, en wie weet heb ik er wel een heel goede reden voor dat er zonder zweep gemend wordt, en worden de paarden er wel slechter van als er met zweep gemend wordt. Daarnaast, als de menner van de bok af gekatapulteerd wordt is er toch iets helemaal niet goed gegaan, en is het best mogelijk dat mijn paardjes vervolgens niet meer lekker voor de kar kunnen.

Om misverstanden te voorkomen... ik ben dus NIET de eigenaar van dit span of van het andere span waar ze mee rijdt, en degenen die met mijn span rijden MOETEN altijd een zweep in de hand hebben. Het stukje hierboven is alleen even ter illustratie dat ik het als eigenaar niet leuk zou vinden als er zonder overleg op een andere manier met mn paard om wordt gegaan als ik heb aangegeven.

En zoals ook al gezegd is: pas maar goed op... Eens een shet voor de wagen gehad, dan wil je nooit meer anders ;) Echt een leuk stel, die twee!

groetjes, lacuna