[AR] rem noodzakelijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

rem noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 22:49

hey,

Thuis heb ik een ponykarretje staan. Het is geen officieel wedstrijd rijtuig, maar toch wel een behoorlijk karretje.
Omdat ik heel graag wil beginnen met mennen, ben ik mijn welshje van 1.15 m. aan het beleren voor de kar.

Nu is mijn vraag of het noodzaak is er een rem op te hebben. (dat heeft mijn kar namelijk nu niet :P )

Groetjes Tuc

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:54

Ik vind het wel zo veilig als er een rem op zit.
- Stel dat je moet stilstaan voor de oversteek van een weg. Fijn als je paardje dan niet aan kan lopen.
- Als je naar benenden gaat (helling), dan kun je de wagen afremmen
- Voor als je paardje te snel gaat, kun je ment je leidsels en stem en evt. rem corrigeren.

En zo zijn er heel veel situatie's te bedenken waarom je een rem nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 23-03-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:55

Even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je ook veel info tegen over remmen.

Verder loopt er een zeer recent topic over een rem, dat is wel meer of het mogelijk is om een rem op die betreffende wagen te bouwen, maar kan ook erg handige info zijn.

Als je zonder rem rijdt, rijd dan igg wel met broek.

Tuc

Re: rem noodzakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 23:30

Ja, klopt. Dat topic heb ik gezien.

Ik vind het een beetje moeilijk om te beoordelen. Maar misschien is het inderdaad wel handiger om het erop te zetten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:48

ik heb geen rem op mijn wagen, mis hem niet, paardjes luisteren goed, maar heb hier ook geen hellinkjes en druk verkeer e.d.
Bij drukkere wegen en kruispunten zou het wel aan te raden zijn.
Als je de keus hebt, zou ik er wel voor kiezen, omdat het wel praktisch is. *D

mejanieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:08

als je een paardhebt die braaf is en het goedkent is het geen probleem maar ik had het wel aangeraden. je weet maar nooit ik heb op mijn stage gehad dat het wiel afbrak en zonder rem waren de paarden er zeker wel vandoor gegaan;) dus als je een paard beleerd had ik er wel een rem mee gehad!

xx Janieke

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:46

Okee, nou, mijn pony doet dit pas voor de eerste keer sinds jaren en we hebben ook nog eens druk verkeer.

Saranyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 08:04

Ik heb geen rem op mijn wagen zitten, ik rijd voornamelijk in het bos en heb daar ook geen steile hellingen ed en bij een kleine helling volstaat remmen met de broek prima.
Ik heb overigens ooit wel verzorgpaarden gehad die we beleerden voor een wagen met rem maar toen er 1 echt vandoor ging, trok hij ook de rem kapot waardoor we er nog niets aan hadden.
Ik zou echt naar je persoonlijke situatie kijken wbt paard en verkeer. (en je eigen ervaring natuurlijk ook ;-))

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 15:11

Nou, ik heb niet echt verstand van prijzen etc.
Wel rondgekeken op internet, maar toch nog moeilijk iemand te vinden die dat (voor een redelijke prijs) laat doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:08

Wat zoiets kost ligt helemaal aan de soort wagen/wielen en assen die onder je wagen zitten, is heel verschillend qua prijs.
Dat kun je het beste opvragen bij een wagenbouwer die het soort wagens maakt welke je hebt.
Maar kost meestal wel aardig wat centen.
Op een goede concourswagen kost het al iets van 375 excl. montage.

foufer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:05

Rem is erg handig,
denk aan een kruispunt of als hij er vandoor gaat. kan je tenminste nog een klein beetje remmen en natuurlijk als je van een heuvel af gaat ;)