[AR] Brede schouders door mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Brede schouders door mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 10:07

Met een shet men ik al, de andere ben ik nu rustig aan het beleren. Nu heb ik ook nog een welsh van 136. Met haar rijd ik western. Nu haal ik me steeds in mijn hoofd dat ik te groot/zwaar ben voor haar (ondanks dat iedereen die ik spreek dat niet vind). Nu zat ik te denken om te gaan mennen. Alleen er is een ding dat me tegenhoud, naast de kosten voor een wagen en goed tuig.

Toen de zadelmaker haar kwam opmeten vroeg hij me: "Loopt ze voor de wagen? Ze heeft zulke brede schouders, ze lijkt wel een tank." Aangezien ik het rijden niet helemaal aan de boom wil hangen, zolang iedereen zegt dat het nog kan, wil ik niet het risico lopen dat ze nog veel breder wordt. Het is nu al heel moeilijk om een goed zadel te vinden.

Dus worden paarden echt breder van het mennen? En zou dit problemen kunnen opleveren voor het passen van mijn zadel?

BaiNar

Re: Brede schouders door mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 10:19

Hmm... denk dat je je dingen in je hoofd haalt die er niet zijn...
Als je gaat mennen wordt je paard niet ineens centiméters breder hoor!! Leuk toch, mennen!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:26

Breed zijn heeft niks te maken met mennen, dat is gewoon de lichaamsbouw van je paardje.
En als je met hem gaat mennen word hij idd heus niet ineens een keer zo breed, ik zou zeggen ga ervoor, het is hartstikke leuk als je zo veelzijdig met je paardje bezig gaat ! *D

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:03

Het paard zou breder kunnen worden door het ontwikkelen van de spieren, maar dat is net zo met gewoon rijden.
Volgens mij is dit dus gewoon een onzin praatje en moet je gewoon lekker gaan mennen.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:07

De spieropbouw kan anders worden, maar het is niet dat je paard opeens flink uitdijt.