Pony plat door de bocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Pony plat door de bocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 01:57

ik had even een vraagje ik heb een erg lieve dravers merrie van 10 jaar oud.
en er is nooit serieus wat mee gedaan.

linksom longeren gaat prima maar zodra ik haar rechts om pakt wil ze vreselijk hard en gaat plat door de bocht.
dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling en ook nog eens vreselijk slecht voor haar.
ik zou graag willen wet hoe ik dit op een simpele wel normale manier kan oplossen.

en misschien ook waar het mee te maken kan hebben ? onder het zadel merk ik wel dat ze vreselijk scheef is voorals nog verwijt ik het daar aan, maar tips zijn welkom :)

( overgens moet ik wel longeren omdat dit de enige manier is haar draf sterker te maken om hem onder het zadel ook goed te kunnen pakken, ze heeft telgang als tweede gang en haar draf is te slap om goed onder het zadel mee te pakken. aan de longeerlijn doet ze dit wel braaf :) )

groetjes
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 23-03-10 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:58

Is er al een kraker oid bij geweest. Bij osn op stal stond ook een paard wat zowat plat door de bocht ging. Bleek dat er wervels bij zijn flanken niet goed zaten.
Eenmaal bij de kraker vandaan, gaat hij weer soepeltjes door de bochten ed.

Nou is het bij dravers vaak al lastiger (weet niet of hij heeft gekoerst?) Daar zijn ze vaak gewent om alleen maar rechtuit te gaan en dus moeite te hebben met de wendingen.
Laatst bijgewerkt door kimmie88 op 23-03-10 02:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 01:59

kimmie88 schreef:
Is er al een kraker oid bij geweest. Bij ons op stal stond ook een paard wat zowat plat door de bocht ging. Bleek dat er wervels bij zijn flanken niet goed zaten

kraker ( osteopaat ) is inderdaad alleens langs geweest maar zal haar nog eens laten komen.
ze is net van haar veulentje uit haar buik verlost dus het kan natuurlijk zijn dat er weer iets niet recht zit.
bedankt in ieder geval :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:20

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven. Als het echt verergerd is nadat ze bevallen is, lijkt me daar het probleem te zitten. Het gebeurd wel vaker dat er dan iets verkeerd schiet, het is ook niet niks zo'n veulen eruit ;) Voor de zekerheid de osteophaat/kraker maar even laten komen dan! Tis namelijk wel zeer opvallend dat ze het aan 1 kant zo extreem doet. Daar valt weinig aan recht te richten als er echt iets verkeerd zit.

SigridJarig

Re: Pony plat door de bocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:06

Dit is geen ITP topic, dus verplaats ik hem naar [GVL]