vz fries longeren, graag tips

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

vz fries longeren, graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:16

hoi mede bokkers, ik heb vorige week 1 van mijn verzorg friezen gelongeert. en een filmpje gemaakt.
zou leuk zijn als jullie tips kunnen geven hoe ik het zou kunnen verbeteren,
(was 1 van de eerste keren alleen longeren. doe het nog niet zo lang)

het filmpje:
http://carr-friesje.hyves.nl/album/3493 ... 79/0/LwmH/

oja, heel handig trucje heeft ze geleerd. als je op je hurken gaat zitten gaat ze (als je hurkt en gelijk weer opstaat) langzamer lopen, of (als je blijft "zitten") stopt ze en komt ze naar je toe. heel handig aan de longe. maar ze luistert er ook naar als ze is ontsnapt en aan het rondcrossen is in de bak :')

edit: spelfout uit titel gehaald

DaisyDarling

Re: vz fries longeren, graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:18

Ze gaat wel veel te hard...
Ik zou haar toch eerst meer stap-draf-stap-draf laten doen voor ik haar zo laat galoperen.
En een hoofdstel in is ook een stuk fijner.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 20:20

bedankt voor de tip ;)

ze ging idd erg hard. maar ze had ook al bijna 2 maanden stilgestaan ivm met "zwembadbak" dus liet haar eerst even uitrazen. heb vanmiddag even met hoofdstel gelongeerd, ging wel iets beter.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:39

eerlijk gezegd zou ik haar wat bijzetten,met of een pessoa of met touwtjes.
op deze manier is het longeren niet echt een training ,maar alleen beweging geven,de spieren die je geactiveerd wilt hebben worden zo niet gebruikt.
ik weet natuurlijk niet of deze merrie een tijd heeft stilgestaan of hoe oud ze is,ik beoordeel alleen op wat ik zie.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:46

Uitrazen zou ik niet doen aan de longeerlijn maar gewoon los in de bak.

Dan kan je aan de longeerlijn echt 'werk' verzetten. Op deze manier is het vrij nutteloos longeren behalve het feit dat ze wat energie kwijt kan.

Mis ook een stuk stappen aan de longeerlijn. Heb je dat wel gedaan aan het begin en het eind en niet gefilmd of heb je dat niet gedaan omdat ze zo fris was?

Kan op het echte longeren geen commentaar geven omdat dit rondjes lopen is aan een lijntje en niet longeren als zijnde werk in mijn ogen.

Wel een leuke fries (lijkt wat te dik maar kan ook wintervacht zijn).