Als ik mijn pony aan het longeren ben dan rent die keihard weg dan moet ik wel loslaten maar hoofdstellen mag ik mischien van mijn ouders maar nou moest ik aan iemand vragen of je het ook zo op kunt lossen
dus nou is de vraag kun je het ook zo oplossen zonder allemaal spullen kopen
zelf les nemen in longeren, zorgen voor een goede bak (goede onheining zodat paard steun heeft), bijzetten, en iemand het laten afleren is ook een optie. nog vragen of iets niet duidelijk moet je maar pb-en
is dit niet de tweede keer dat je een topic opent over dit onderwerp? De antwoorden blijven toch het zelfde, neem les. Ten behoeve van jou én van je pony's!
Een afgezet stuk is idd handig. Maar de belangrijkste tip blijft: neem (longeer)les. Echt, een paar van die lesjes maken waarschijnlijk een wereld van verschil (heeft bij mij toen ook geholpen).
Afzetten helpt niet altijd, heb er 1 meegemaakt die doodleuk door t lint heen rende (dat paard was ook werkelijk onverbeterlijk en t feit dat ie elke dag door een ander werd gelongeerd helpt dan ook niet echt). Maar inderdaad sowieso les nemen/hulp vragen. Niet zelf gaan aanrommelen, doet meer kwaad dan goed!
Tja, zet het er toch nog maar een keer bij: Les nemen!
Als je nu zelf plekjes gaat afzetten of een beetje aanklooien, heb je straks een pony die niet meer kan rennen, dus maar gaat trappen oid. Als je de ervaring en kennis niet hebt, moet je hulp vragen van iemand die dat wel heeft;)
Dit topic hoort op GVL maar daar heb je al een zelfde topic lopen namelijk deze [GVL] Pony te sterk met longeren Dit topic wordt verplaatst maar krijgt meteen een slotje. Houd het voortaan aub in 1 topic en in 1 (juiste) rubriek, graag in eerder genoemd topic verder, hier een slotje en OPG-->GVL