[AR] Kennismaken met mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Kennismaken met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 12:29

Wegens medische klachten (van mij) gaat het paardrijden mij niet meer zo goed af. De pijn staat niet meer in verhouding tot het plezier wat ik eraan beleef.

Nu ben ik heel erg gehecht aan mijn paardje dus wil ik andere opties bekijken om terug samen plezier te kunnen beleven zonder dat ik daarna een week moet bijkomen.
Ik zit dus te denken om te gaan leren mennen en mijn paardje voor de kar te laten beleren.

Ik heb echter nog 0 ervaring met mennen dus hier mijn vraagje ...

Is er een bokker in de omgeving van de grens B/NL (Essen/Roosendaal) die mij eens een eerste kennismaking/initiatie mbt het mennen wil geven? Gewoon algemeen uitleg geven en eens een tochtje maken zodat ik met mijn eigen ogen kan zien wat het allemaal inhoud?

:):)

liberty

Re: Kennismaken met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:53

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:44

Wil je even een hart onder de riem steken, want ook bij mij was de aanleiding om te gaan mennen het feit dat ik het lichamelijk niet meer trok paard te rijden. Ik heb nu al een paar maanden niet meer gereden, doe nu koetsiersbewijs en we mennen met een kleine pony. Ik mis het rijden helemaal niet. Sterker nog: het is een enorme opluchting om echt voor iets anders te kiezen. En het idee dat ik eerst had dat je met mennen minder contact hebt met je paard, is helemaal niet waar. Het is gewoon een andere tak van sport, maar voor mij minstens zo leuk als al die andere dingen die ik heb gedaan (dressuur, endurance, springen, cross etc).