Spaanse pas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lott__

Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:20

Ik weet niet of het hier goed staat, maar dat zie ik vanzelf wel denk?

Okay, ik had als doel mijn verzorgpony de spaanse pas te leren. 'voet' had ze binnen 3 minuten door, maar het kon nog wel beter. Ondertussen doet ze dat al erg goed, maar nu wil ik dat ze ook echt gaat lopen en dan haar benen zo optilt. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat aan moet gaan pakken.
Kan iemand mij helpen hier mee?

Captain

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:06

Ja hoor! :)
Wat ik bij mijn verzorgpaard aan het proberen ben is het lopend te vragen. Dus tijdens het stappen vraag ik een Jambette. Vind hij nog erg moeilijk maar het begint te komen. :)

Ik heb samen met een vriendin een VD-site; www.everyoneweb.com/NALANTA hierin staan ook allerlei dingen uitgelegd. Ik citeer;

Wanneer je paard je Jambette goed beheest, kun je beginnen met naast hem te lopen. Wanneer hij goed naast je loopt, tik je zijn been aan met je hand/zweep en zeg je bijvoorbeeld 'been' (Het is maar net wat jij voor een woord hebt bedacht!). Als hij stopt en je de Jambette geeft, geef je hem gewoon simpelweg een aai. Het is niet verkeerd wat hij doet, je maatje snapt het immers nog niet en moet genoeg gemotiveerd worden om zijn been naar voren te slaan tijdens het lopen. Probeer het nog een keer. Wanneer jij weer loopt en je paard aanmoedigt zijn been naar voren te slaan, is de kans groot dat hij het snel snapt. Pak eventueel een halster en een halstertouw om je paard te motiveren als hij terug wil vallen. De Spaanse pas is een 'lopende truck', dus stilstaand is het gewoon de Jambette.. Wanneer je paard stil wil gaan staan, zet je druk op het halstertouw om te laten merken dat hij moet blijven lopen. Geeft je paard jouw de Spaanse pas (en dat hoeft niet de mooiste van de wereld te zijn, al is het maar een positieve reactie), beloon je hem. Herhaal dit in het begin enkele keren om het geheugen op te versen. Wanneer hij een goede Pas geeft, prijs je hem de hele wereld in! Aaien, lovende woorden, je kunt het zo gek niet maken. Duidelijk maken dat je paard het goed doet is harstikke logisch!