[AR] shetlander mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

clautjuh94

shetlander mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 23:07

ik wil mijn verzorgshetlander gaan mennen , maar hoe moet je hem voor het eerst laten wennen aan het karretje? zou iemand mij wat tips kunnen geven . ;)
liefs.

Ibbel

Re: shetlander mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:09

Tips geven via internet kan niet. Als je nog nooit gemend hebt, moet je les nemen, en een professional je paardje laten beleren.

Je gaat tenslotte ook niet op een groen paard zitten als je nog nooit hebt paardgereden.

clautjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 23:12

Ibbel schreef:
Tips geven via internet kan niet. Als je nog nooit gemend hebt, moet je les nemen, en een professional je paardje laten beleren.

Je gaat tenslotte ook niet op een groen paard zitten als je nog nooit hebt paardgereden.

bedankt iniedergeval. dat dacht ik al, maar de eigenaar van het shetje wilt er niemand bijhalen. ik zal duidelijk maken dat dat dus niet gaat lukken. bedankt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:18

Zoek iemand die bekent is met mennen.
Edit] hoezo mag je er niemand bijhalen? Ook geen bekent persoon?

Begin eerst met wennen aan tuig [ik leg dit nu wel uit omdat ik wil dat het goed gebeurd, betekent niet dat ik het er mee eens ben dat je er aan moet beginnen.. :n ], ga longeren met het tuig, wandelen, fietsen, erachter lopen alles. Heb je al een kar? Zo ja, zoek iemand die je kan helpen [vast houden pony etc.] eerst loop je er een aantal keer met het karretje achter. Is de pony gewent aan het geluid kun je een stapje verder. Beleren van het tuig is niet zo moeilijk maar meer.. Ik zou het echt NIET doen!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:22

Gebruik de zoekfunctie ;) Kom je al een heel eind mee.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:29