Gisteren de schrik van mijn leven gehad, ik schrok harder dan de pony
Hij bekeek mij echt van: huh, is er wat? Begon nog even spontaan te flemen in de hoop dat er een snoepje kwam
en ik stond daar met een halve hartverzakking ..Nu, wat is er gebeurd .. Ik had een blok, en héél stevige pallet, zelf uitgebreid uitgetest etc. Superstevig .. Dacht ik .. Vorige keer "op het blok" aangeleerd en dat ging super. Pony stond er snel op en pallet bleef gewoon hetzelfde. Maar gisteren ... pony werd enthousiaster, plaatste dus meer gewicht op zijn voorhand (denk ik, ging er zeg maar steviger op staan) en stond net op een verkeerde plaats ofzo. En ineens *KRAK* .. zat pony met 1 hoef door het pallet
Natuurlijk meteen pallet weggedaan, maarja, nu heb ik niks meer ... Heb nog wel gekeken naar wat boomstronken die daar toevallig aanwezig zijn, maar deze zijn naar mijn mening niet breed genoeg voor de pony om met 2 hoeven erop te kunnen .. Dus ik moet iets anders zoeken .. alleen, wat?
Zou iets moeten hebben dat stevig is (uiteraard
), maar ook weer niet loeizwaar want het zou in en uit de weide moeten kunnen verplaatst worden. Ik vind het niet erg om wat te sleuren (zo'n pallet til je namelijk ook niet zomaar even op) maar ik moet er geen rugproblemen ofzo door gaan krijgen
Kan het niet in de weide laten want dan vind ik de dag erna niks meer terug
Zou het dus moeten kunnen verplaatsen, al is het maar een stukje tot onder de omheining door (dat ze er niet aankunnen) ...Iemand tips/ideeën? Wat wordt er tegenwoordig gebruikt?
Heb gezocht naar andere topics en het enige wat daaruit naar voren kwam wat mij wel iets leek was zoiets:
gillian schreef:Ik heb een blok waarvan de bovenkant 40x40 cm is, hoogte 30 cm en de onderkant 50x50 cm.
een maatje groter wordt dan 50x50, 40 hoog en 60x60 onderkant.
Maar waar vind je dat/kan je dat laten maken? En is dat wel echt stevig genoeg? Ik neem aan van wel aangezien er nu ook een serieus paard op staat, maar na het pallet vertrouw ik het toch niet meer zo

Die heb ik ook. Superstevig, je zou er volgens mij wel 4 paarden op kunnen zetten. Wel een beetje zwaar maar met z'n 2en best te tillen en met schuiven kun je hem ook makkelijk verplaatsen! 
(heb er eentje die vanalles maakt, misschien dat die mij wel kan helpen
). Heb jij enig idee wat dat zou kosten als je dat gewoon ergens laat maken?
. Mijn zusje is meer van die dingen.