longeren met wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

longeren met wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:28

heeey bokkers!

als ik mijn paard ga longeren doe ik dat meestal met een slofteugel zodat ze nageeflijk loopt. Maar dat ding rekt niet mee niks dus kan ze zich ook niet goed ontspannen en omdat hij best wel strak moet voor dat ze nageeflijk gaat lopen vind ik dat ook weer sneu omdat het zo in der mond trekt. Maar nu mijn vraag met wat kan ik beter gaan longeren?

judith__

Re: longeren met wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:29

dubbele lijnen is mis wel wat voor jou?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:38

Je longeert haar met slof omdat ze nageeflijk moet lopen? Nageeflijk komt vanuit ontspanning, als je haar in de krul trekt, zal je niet zo snel ontspanning krijgen..
Ik zou gewoon zonder iets longeren. Een paard hoeft niet nageeflijk te lopen, dat is mooi meegenomen. Maar dat komt vanuit rust en ontspanning, niet omdat jij het wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:39

Idd lekker zonder iets longeeren. Het liefst met een kaptoom.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:42

Nageeflijk bereik je inderdaad niet door er maar een slof strak aan te knopen.
Het ligt er geheel aan hoe jij je slof bevestigd want met een goede bevestiging kan een paard wel degelijk ontspannen en nageeflijk lopen.
Kijk eens naar de foto's in het topic uit mijn onderschrift.
Die zijn niet perfect aangezien het opbouwwerk betreft, maar daar zie je zowel een lager als een hoger ingesteld paard, maar dat komt niet door de slof, maar puur door zijn eigen ontspanning.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:49

Probeer haar eerst eens los te longeren.
Enkel een halstertje om. Als ze echt gaat ontspannen, dan loopt ze met het neusje bijna over de grond. Dit is pas een goed begin bij longeren.
Hierna bouw je weer verder op.

Maar een slof strak zetten, en op verkeerde manier, is het trainen van de verkeerde spieren, en een hoop ellende voor je paard op langere termijn. (denk aan rug gebruik etc).

succes!