Kleine pony's en longeren (betreft bijzetten)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Kleine pony's en longeren (betreft bijzetten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:47

Hoe doen jullie dat met het bijzetten van kleine pony's (Welsh A) tijdens het longeren? Bestaan er ook longeersingels voor pony's? En welke bijzet gebruiken jullie?

Mijn doel is de pony echt aan het werk zetten door middel van longeren (en grondwerken en met beter weer ook mennen) maar de normale longeersingel kan ik twee keer om hem heen slaan. Momenteel gebruik dan het zadel, maar goed als er iets anders is wat beter werkt dan ben ik een en al oor.

Vandaag heb ik vrij dikke, maar zachte touwtjes gebruikt, die ik over zijn schoft heen heb gedaan, tussen zijn oksels door en dan vast aan het bit. Maar dit vond ik toch niet zo jofel werken. Vandaar ook de vraag voor tips. :)

AdnerB

Re: Kleine pony's en longeren (betreft bijzetten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:50

jahoor er zijn zelfs longeersingels voor shetlanders dus ook voor kleine pony's.. verder kan je bijna alle hulpteugels voor longeren in maat pony kopen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 20:53

*Heeft weer wat geleerd*

In de ruiterzaak hier ben ik nog nooit daarvan iets in maat Pony tegengekomen, vandaar dat ik het niet wist. Bedankt, ik ga meteen kijken bij de webshops!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:52

kijk maar een beetje rond op marktplaats
staan er genoeg :D

ik heb er zelf een voor mijn shetlander van 80 cm :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 21:28

Ik was zo gefocust op de longeersingel dat ik een ander alternatief over het hoofd zag. Omdat hij voor de kar staat, hebben we ook tuig voor hem, dus ook een singel. Deze kan ik nu mooi gebruiken voor het longeren. Ik moet het nog proberen, maar ik geloof dat ik hier aardig een eindje mee kom.

shannonh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:31

jah hoor
buurmeisje heeft een b pony heeft een longeersingel en die zetten ze ook bij met bijzetteugels