Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Myca schreef:Misschien moet je toch ook nog even kijken of je een tweewielige wagen kan lenen. Zo'n maratonwagen is wel mooi, maar als je paard achteruit gaat kan je gaan scharen.
Ik ben indertijd begonnen om een autoband door de bak te slepen en later wat zwaars daarin te leggen, daarna een tweewielige wagen en tot slot een concourswagen.
Als een paard al beleerd is onder het zadel valt het kwartje redelijk snel. Mijn paard vond het toen lastig om door de tegendruk heen te trekken. Hij had geleerd dat als je hem tegenhield hij stil moest staan en ineens moest hij door die druk heen gaan stappen.
En later heuveltje af met de broek aan moest hij ook even slikken (staart tegen zijn billen), maar eigenlijk ging het bij mij toen erg makkelijk.
Myca schreef:@JoyCie007
Ik heb indertijd mijn rijpaard na een peesblessure aangespannen beleerd met een erkende instructeur. Ik had al een concourswagen voor mijn Hackney maar ik kon via hem een tweewielige wagen lenen. Daar was ik achteraf wel blij mee, want het was voor mijn paard echt even schakelen om door die weerstand te trekken.
Natuurlijk is een vierwielige wagen veel comfortabeler dan een tweewieler, het gaat ook alleen om het begin.
En ja, inderdaad is trekken iets totaal anders dan mennen. Maar dat paard waar ik het over had was niet de slimste en had het veel sneller onder de knie dan ik dacht.
Ik heb zo ook een paar Hackneys aangespannen gehad (te klein om op te rijden), die echt veel slimmer waren dan die grote goedzak. Maar bij hen duurde het begin toch wat langer.
Zowiezo zou ik er goede men-instructie bij vragen, want rijden is echt anders dan mennen.