en verder inderdaad moet het er het 1 en ander aan het lamoen gebeuren. Ken ook iemand die deze sulky heeft en dat heeft toch best wat gedoe gevergd voordat ze de sulky echt 'rij/gebruiks-klaar' had.... lamoen is van deze sulky (dit is volgens mij de oudere versie) altijd heel ongemakkelijk gemaakt; veels te lang en veels te smal. Gevolg; pony opgepropt tussen lamoen en lamoen steekt bij hals te ver uit waardoor pony steeds wordt geprikt bij het maken van een bochtje of wending.
Zo'n lamoen is dan verre van ideaal en comfortabel voor de pony.
Beste kun je het lamoen laten inkorten en laten uitbuigen zodat hij van achteren breder wordt, zodat de pony in iedergeval wat ruimte krijgt om te draaien etc.
Verder weet ik dat bij deze versie geen stophaken op het lamoen zijn aangebracht; is toch echt wel aan te raden, zonder rijden is tamelijk onveilig.
Verder is het zweng bij dit wagentje vaak ook een probleem, en dat is ook bij jou zo, zie ik al. Het zweng zit te hoog; strengen lopen nu omhoog en dat is geen fijne lijn om mee te trekken voor de pony. Strengen horen eigenlijk parallel te lopen aan het lamoen en dan dus in een neerwaartse lijn.
ook de stroppen van de strengen zijn volgens mij verkeerd vastgemaakt; lijkt alsof je ze opzij hebt vastgemaakt ipv. zoals het hoort.
De uiteinden van de strengen bij het borst zijn erg lang en zwabberen alle kanten op; dit kun je makkelijk verhelpen door het of vast te zetten aan het borstje middels een borstbeschermer of met tie-rips (of hoe je dat ook mag schrijven), of je kan het overschot aan streng weg laten snijden door de tuigenmaker.
Al met al; leuk dat jullie zo lekker bezig zijn, maar voordat er echt gereden kan worden moeten er nog wel een aantal aanpassingen gemaakt worden
