Ik ben voor mijn verzorgpony al een tijdje opzoek naar een bitloos hoofdstel.
Ik had al erg veel goede recensies gehoord over kin/kaakgekruiste hoofdstellen en de sidepull.
Ik had een gekruist hoofdstel uitgeprobeerd, maar omdat de release niet zo goed was, heb ik deze weer teruggebracht.
Net ben ik bij de paardenwinkel geweest om een sidepull te bestellen, maar de vrouw aan de balie begon een heel verhaal te vertellen over de werking van een sidepull.
Dat de sidepull ontzettend hard en stug materiaal is, en dat als je veel druk op de neus geeft, het neusbotje kan breken.

Ik weet niet precies meer wat ze zei, maar ze raadde me de sidepull gewoon echt áf.
Ze had zelf ook verteld over haar paard, en dat door constante druk op de neus van de sidepull, zijn neus opzette en schaafde enzo.
Wat ik hier op bokt heb gelezen, is dat mensen juist wél enthausiast zijn over de sidepull.
Ik ben echt ontzettend in de war, want zei dat de sidepull echt een ontzettend heftig hoofdstel is omdat er alleen druk op de neus wordt gegeven..
Ik met mijn hormoontjes kon me niet bedwingen, en ben beduust en eigenlijk verdrietig weer naar huis gegaan,
nu heb ik dus nog steeds geen hoofdstel..
Wat vinden jullie van dit verhaal? En van de sidepull?
Ik hoor graag van jullie