Ik wil mijn paard graag eens een keer met de dubbele longe longeren. Kan dit ook met een bitloos hoofdstel dat jullie weten? Ik heb een norton bitloos hoofdstel, kruislings systeem. Kan ik de longeerlijnen dan gewoon aan de ringetjes vastmaken waar je normaal de teugels aan vast maakt?
En welke instelling adviseren jullie als je je paard voorwaarts neerwaarts wilt laten lopen. Door welk ringetje van de longeersingel moet je je longeerlijnen dan laten lopen?
Als je paard het kruislings hoofdstel prettig vind kan je daar prima mee longeren.
bellehorses
Geplaatst: 01-03-10 13:43
Ik rijd zelf ook bitloos maar heb nog niet geprobeerd te longeren met dubbele lijn aan het hoofdstel. Ik heb hiervoor een kaptoom aangeschaft (wat trouwens ook heel goed werkt )
mindful
Geplaatst: 01-03-10 19:03
ik doe niets anders dan longeren met een gewoon touwhalster en dubbele lijnen...gaat prima
Met een touwhalster? Daar kan ik me dan weer niets bij voorstellen?
Ik zou inderdaad een kaptoom gebruiken. Of een zachte sidepull, zal ook wel werken.
mindful
Geplaatst: 03-03-10 14:36
Heel simpel, aan de 2 lussen onderaan. Ik heb haar alles geleerd daarmee, ze kan gestuurd worden met heel weinig druk. Er is heel wat grondwerk aan vooraf gegaan waar ik nu de vruchten van pluk.