Shanelle schreef:Ja nou dat werkt bij hem echt niet. Hij wordt echt vréselijk chago van de zweep (die ik onder het rijden oid NOOIT gebruik en voor zover ik weet heeft hij nog nooit echt een 'aanvaring' met een zweep gehad - ook niet in het verleden). Vanaf het moment dat ik een zweepje bovenhaal om wat 'drijvende kracht' uit te voeren, gaat hij zich stevig in de grond zetten en begint hij te schrapen, dan slaan en dan echt aanvallen met zijn voorbenen *zucht*
PS: dit gedrag had hij in het begin niet en zoals ik zei sla of gebruik ik hem nooit met een zweep, dus ik weet echt niet van waar hij dit gedrag heeft gehaald. Hij is overigens echt niet BANG ofzo van die zweep, hij wordt er gewoon boos van en wil de zweep steeds laten zien wie de baas is ..
Hmmm, dit klinkt mij als een dominantie/leiderschap probleem in de oren! Want zodra jij dus de drijfende kracht gaat zijn (dus leider) denkt hij: de groetjes! Dat pik ik niet.
Zo te horen ben je hem dan met longeren misschien ook niet de baas. Plus dat ie aan het puberen is. Mijn Fries had er in het begin ook een handje van toen ik hem net had ( 9 mnd terug). Niks met stappen beginnen, gewoon hoppa in de draf. Maar dan pak ik hem dus helemala terug (ik haal hem binnen) tot ie een klein rondje om me heem draaft of galoppeerd terwijl ik zeg dat ie moet STAPpen. Ik beloon hem zodra hij stapt (druk weg en stem). Het heeft een stuk geholpen (dat en mijn grondwerk met hem. EN ook andere dingetjes die eerste weken even duidelijk gemaakt. Namelijk dat IK de leider ben en niet hij!)
Misschien begeleiding met longeren vragen en zorgen dat hij die puberstreken vergeet en jou als leider gaat zien. Nu steekt ie gewoon zijn middelvinger op als jij hem wilt longeren. Hij staakt als het ware om te werken en probeert je uit. Ik zeg aanpakken!
Heb net in je profiel gekeken: de mijne is van 9-6! Dus ze schelen maar 2 daagjes haha. Wat grappig.
Mooi beessie trouwens, karakter straalt ervan af.