Voor mijn shet (93cm) wil ik een nieuw tuig, omdat we nu veel mennen mag het al wat duurder zijn. Ik ben weg van Zilco Sl sport Shetland, omdat die zoon leuk borstuig heeft en ik vind dat die een goede pasvorm heefd, Maar zou die passen op mijn shet? En passico is leuk met die onderleggen. Zou je met kleuren kunnen afwisselen? En weet iemand een richtprijs?
Verder zoek ik de + en - punten.
Dank bij voorbaat
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 20-02-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Typfout uit titel gehaald.
ja en over picasso ook. bagger kwaliteit als je het mij vraagt. die kleurtjes zijn leuk ja. Ben zelf heel tevreden over mijn zilco.
amanda18
Geplaatst: 16-02-10 13:05
ik heb zelf een picasso tuig. ben er wel tevreden over het enige wat jammer is dat je borsttuig niet aan het schofje vast zit. ik geloof dat een andere set onderleggers 150 euro kost voor goede prijzen kan je beter meneer dekker zelf een mailtje sturen
Rhine_
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-10 16:57
Op de site van zilco stond vanaf 1m in het model dat ik wil, meer kan het ook op 1shet van 93cm?
Rhine_
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-10 17:01
pasico stopt met tuigen en beenbeschermen:'(
Horseware
Geplaatst: 16-02-10 17:08
Ik ben zelf geen fan van kunststoftuigen. Het zweet meer dan bij leer en in de winter wordt het vrij stug. Daarnaast vind ik het persoonlijk niet mooi, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Het onderhoud is natuurlijk wel erg makkelijk in vergelijking met leer, maar toch, geef mij maar een goed leren tuig. Wij hebben zelf Van der Wiel. Prijzig, dat wel, maar het gaat de rest van je leven mee.
Cowgirl
Geplaatst: 16-02-10 17:24
Flaver schreef:
pasico stopt met tuigen en beenbeschermen:'(
Dat verbaasd me niks eigenlijk.
Mijn vriendin heeft ook een picasso tuig gekocht ondanks mijn slechte ervaring ermee. Zij heeft het nylon tuig en voor de ritten die zij maakt is het prima. Dat je die onderleggers kan vervangen is leuk maar bedenk wel dat je die van het hoofdstel NIET kan vervangen, dus zul je naast de onderleggers ook een frontriem en neusriem moeten bestellen. En als je broek ook gekleurd is moet je die ook aprt bestellen want die zit ook gewoon vast.
De kleurtjes zijn heel leuk maar een heel zwart tuig kun je ook opfleuren door onderleggers te kopen. Verder zou ik nu ook voor Zilco gaan, merk is bekend en heeft zich bewezen.
Ik rijd mijn leren tuig maar op denk ik, het past goed.
Zilco SL shetland is voor een smal model grote shet of voor een kleinere shet. Op mijn shetten van 1,10 paste het echt voor geen meter. Van picasso tuigen heb ik geen goede verhalen gehoord en ik vond het ook niet geweldig uitzien toen ik het in handen had.
Ik heb nu een Imperial riding kunststoftuig waar ik erg tevreden over ben. Kleurtjes krijg ik vanzelf door tuigonderleggers van www.horsetotaal.nl
Dat moet passen, het was voor mijn pony's echt veels te klein Mijn pony's zijn 1,10 m, alles zit op het laatste gat (dit is overigens het tweespan)
Rhine_
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-10 11:38
Dennis schreef:
De beschermers vind ik wel super. Als ze stoppen moet ik hard achter nog een setje aan.
Ik ook
kiss
Geplaatst: 20-02-10 02:11
Zilco heeft een actie, je kan dan gewoon een tuig proberen, vraag het eens na bij een dealer in je buurt. dan kan je gewoon passen en kijken of het goed ligt.
Zilco ligt super, als het eenmaal in de juiste maat op je paard ligt, je kunt alle onderdelen laten passen, en zo onderling combineren, dus een ponyborstblad, met een shetlander schoftstuk en noem maar op.
Kieffer kunstoff tuigen zijn trouwens ook heel comfortabel voor je paard en van heel goede kwaliteit. Ik vind mijn kieffer borstbladen beter op m'n paardjes liggen als de zilco borstbladen. Kieffer is veel soepeler.