hoe moet ik dit doen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uniquey

hoe moet ik dit doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 17:38

Hay allemaal,

Ik wil mijn paard 'De Spaansepas' leren maar als mijn paard nou eenmaal door heeft dat ik eten bij me heb
dan houd ze zich alleenmaar bezig met het eten. Maar als ik geen eten bij me heb dandoet ze ook niet veel ( Dan
probeert ze alleenmaar contact maken met andere paarden).
Ik hoop dat jullie advice hebben voor mij :o

Groetjes.

Silence

Re: hoe moet ik dit doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:26

Ik denk dat de eerste stap is om je paard andere beloningen aan te leren dan voedselbeloningen.
Werk daarom en focus je heel erg op belonen d.m.v. een knuffel, aai of happy commentaartje. Kan even duren voordat de link gelegd word, maar het resultaat zal wel blijvend zijn.
Dit kun je eventueel doen i.c.m. een clicker.

Priya

Re: hoe moet ik dit doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:59

Ehhh... Ik denk dat je niet eerder vrijheidsdressuur hebt gedaan. In ieder geval: niet zo serieus dat je een oplossing hebt gevonden voor dit soort problemen. Ik zou je willen aanraden om eerst de kleine kunstjes te proberen (targetten, voetjes geven, berggeit etc.). Dan krijg je vanzelf handigheid met dit soort problemen. En dan komt die Spaanse pas vanzelf.

Als je de Spaanse pas maar half aanleert, of op verkeerde hulpen (bijvoorbeeld op het moment dat jij voorover bukt) heb je de poppen aan het dansen. Nadenken&oppassen dus! Niet met de Spaanse pas beginnen.