NH toepasbaar bij verzorgpony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evelinebrok

NH toepasbaar bij verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 16:20

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een verzorgpony (3dgn) Hij vertoont soms wat puber gedrag (Niet stilstaan bij het poetsen, in m'n vrij ruimte treden, met touw spelen, enz) Ik wil daar graag aan werken, dmv NH, alleen vraag ik me af of dit zinvol is als ik hem maar drie dagen verzorg.
Nog een vraag, tijdens het oefenen van het leiden raakt hij af en toe de focus op mij kwijt, wat betekent dit, hoe los ik dit op... Ik ben nog maar kort met hem bezig, wordt het vanzelf beter?

Groetjes

8nnemiek

Re: NH toepasbaar bij verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:24

Het heeft altijd zin :j Maar natuurlijk zal hij het wat langzamer oppikken en minder goed onthouden dan wanneer je er elke dag mee zou werken.
Als hij niet meer op jou let dan ben je meestal te lang bezig. Jonge paarden kun je in het begin maximaal 10 minuten nieuw grondwerk mee doen/dingen leren. Dag erna doe je even herhalen wat hij al kent, en dan weer maximaal 10 minuten nieuwe dingen leren. Zo houd je het leuk en houd je de aandacht erbij :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:25

Vraag wel even aan de eigenaar of het mag ;)
Maar het zou zeker kunnen helpen hoor :j

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:14

OPG-->NH

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:19

Ja, het heeft sowieso zin, ook met drie keer per week. :)

Op wat voor momenten heeft hij zijn aandacht niet bij jou, en wat gebeurd er dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:42

Je kan het altijd proberen!
en anders even wennen..?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:43

evelinebrok schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een verzorgpony (3dgn) Hij vertoont soms wat puber gedrag (Niet stilstaan bij het poetsen, in m'n vrij ruimte treden, met touw spelen, enz) Ik wil daar graag aan werken, dmv NH, alleen vraag ik me af of dit zinvol is als ik hem maar drie dagen verzorg.
Nog een vraag, tijdens het oefenen van het leiden raakt hij af en toe de focus op mij kwijt, wat betekent dit, hoe los ik dit op... Ik ben nog maar kort met hem bezig, wordt het vanzelf beter?

Groetjes

Je zou 'm ook gewoon op kunnen voeden. Gaat waarschijnlijk een stuk simpeler en scheelt je een hoop onzin.....

bloem79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:07

hallo
natuurlijk heeft het zin
al doe je het 1 dag in de week
en misschien vind zijn baas het ook leuk en kunnen jullie het samen gaan doen
succes ermee en hoop dat alles goed gaat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:48

Ik ga met Ikke mee. Gewoon opvoeden. En ervoor zorgen dat iedereen die met hem omgaat dezelfde richtlijnen hanteerd: wat mag wel en wat mag niet. Wel zo duidelijk voor het paard.