Ik zit me al een tijdje af tevragen hoe je kan weten wat voor draver je hebt. Niet dat het verder veel uit maakt natuurlijk. Maargoed misschien weten jullie het?
Mijn paard Noble touch, Heeft namelijk een duitse moeder namelijk Kim Lady(v. Diamond Way) En zijn vader is frans Grassano(v.Ultra Ducal) stamboom Noble
Maargoed wat voor draver heb ik dan? In de wiki hebben ze het namelijk over: Amerikaanse draver Franse draver Orlov draver Metis-draver Töltende draver
Wie kan mij helpen!
Groetjes Nina
ziyadah
Geplaatst: 09-02-10 15:44
Voor zover ik weet zijn er drie ''hoofdsoorten'', namelijk de Orlov draver (van oorsprong Russisch), de Amerikaanse draver en de Franse draver. Een Metis draver had ik nog nooit van gehoord, maar Google zegt dat het een kruising is tussen een Amerikaanse draver (ook wel Standardbred) en een Orlov draver. Een töltende draver is gewoon een draver die de extra gang beheerst, het is dus niet een aparte soort draver.
Een Nederlandse draver is veelal een kruising tussen Amerikaanse en Franse bloedlijnen, voor zover ik weet is dit bij Duitse dravers ook zo. Jouw draver lijkt mij dus een kruising tussen Amerikaans-Frans en Frans.
Dankje ik begreep er al niets van. Het maakt natuurlijk ook niet uit wat voor draver hij is. Maargoed vond het gewoon vreemd. Aangezien de wiki sprak over verschillende type dravers, Dus was ik erg benieuwd onder welk type mijn paard zou vallen!
Nu snap k het!
WendyBZ
Geplaatst: 09-02-10 21:18
Duits, Nederlands etc maakt niets uit als je het type wilt weten. Als ik de stamboom zo zie is de moederlijn 3/4 Amerikaans, 1/4 Frans. Vaderskant is volledig Frans.