[AR] Sunny tussen de boompjes aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Sunny tussen de boompjes aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 08:55

Gisteren even heerlijk gebruik gemaakt van het mooie zonnetje. Met sunny lekker naar het parkje gegaan en daar tussen de boompjes wat dressuur gereden. Zowaar alle boompjes laten staan ;)
Met Sunny ben ik vooral bezig met basisdressuur werk. Tempowisselingen, stelling en buiging en laatste les zijn we heel erg bezig geweest met halsstrekken. We willen dit seizoen gaan starten (dressuur en vaardigheid) en daar proberen we dus naartoe te werken.
Eigen commentaar is om nou (censuur) een keer dat buitenleidsel erbij te houden.
Andere tips zijn bijzonder welkom.

Uiteraard is er ook lekker ingestapt, vanaf stal naar het park, en eerst heeft de fotografe zelf nog even met hem gemend. Van het losstappen dus geen foto's :)

Afbeelding

Afbeelding
Zo zonde dat ik hem hier voor niet voldoende ruimte geef...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
klein beetje naar voren rijden. Normaal drukt hij zich er voor heel sterk uit, dus ben hier al erg blij mee.

Afbeelding
Galopje tussendoor. We hebben er nog steeds moeite mee, want hij gaat liever in race-modus. Van mijn instuctrice moet ik de galop gewoon af en toe meepakken, maar er nog niet teveel in willen sleutelen. Eerst maar eens gewoon ontspannen, dan kijken we daarna wel weer verder.

Afbeelding
natuurlijk ook even stappen tussendoor

Afbeelding

Afbeelding
stukje terugrijden. Beetje teveel spanning

Afbeelding
Weer een stukje wegrijden

Afbeelding

Afbeelding
Beetje meer opgepakt, dat vind hij nog wel heel moeilijk.

Afbeelding
Nog een stukje terugrijden

Afbeelding
En we gaan er weer vandoor! :wave:

Modderig? Welnee, dat viel best mee... :+

Groetjes, Lacuna

_lieff_

Re: Sunny tussen de boompjes aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:05

Leuk! leuke shet ook :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:21

*JALOERS* :D
ziet er goed uit! :j commentaar kan ik niet geven, dat weet je :)
ik heb een chronisch groomtekort, dus dids heeft al dikke 3 mnd niet voor de wagen gelopen :oo

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:30

Ziet er echt supper leuk uit, leuke shet ook. *D
Zoals je zelf al zegt soms iets te veel spanning.
Maar ik heb even een vraagje in het begin op de foto's zit je er aan de zijkant waar is dat goed voor, is maar een vraag was ik erg benieuwd naar!! misschien moet dat wel ofzo weet het niet :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:12

Wat heb jij je pony goed aan het lopen zeg! Kijk altijd met plezier naar fotos van jullie.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:21

Ziet er goed uit lacuna!!
Hihi wat heb je met je wagen gedaan, hij is niet meer zwart :P

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 14:39

Hihi, als ik zo aan de zijkant van de wagen zit, hebben we net een kort bochtje gehad en ben ik van mn plek geschoven. ;) Ik probeer zoveel mogelijk in het midden te zitten, zodat ik goed kan zien of hij recht loopt.

Pfff... ik word gewoon verlegen van jullie... :o bedankt!

Oh en wat ik met mn wagen gedaan heb... Nou, het was een beetje drassig, en ik vond het een goed moment om even middendoor wat plassen heen te draven en galopperen. Je had mn groom/fotograaf moeten zien, die zat nog erger onder als ik! :Y)
Sun vond het wel best hoor, dus geloof niet dat een waterbak in de toekomst ooit een probleem zal worden, mocht ik ooit toch besluiten om een marathon te willen starten. ;)

Groetjes, Lacuna

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:09

Ziet er goed uit!
Wat voor tuig heb je, als ik vragen mag? Is het bruin? Of lijkt het zo? Wat voor merk?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:16

Excelsior tuigje. Het is inderdaad donkerbruin met lichtbruin onderlegd. Krijg er ook altijd veel complimentjes over. ;)
Heb speciaal gekozen voor een bruin tuig, omdat mijn zwarte shetlander eigenlijk helemaal niet zwart is, behalve op papier. Maar laatst geprobeerd om dat papier voor mn wagen te knopen, maar erg hard gingen we niet... ;) Doe ik Sunny nou zwart tuig op, dan benadruk ik nog eens extra dat hij net niet zwart is, en dat maakt het geheel er niet mooier op.
Maar nou niet stiekem allemaal dat tuig gaan aanschaffen hoor, want dan heb ik weer niks speciaals meer. ;)

Groetjes, lacuna

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:47

Wat een leukerd!
Mag ik vragen of je de voor en de nadelen van je sulky even wilt pben? Ik wil hem ook graag, maar je hoort goede en slechte berichten, dus vraag het gewoon rond:P

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:47

Wat leuk om zo met je beessie bezig te zijn.

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:45

Lacuna schreef:
Excelsior tuigje. Het is inderdaad donkerbruin met lichtbruin onderlegd. Krijg er ook altijd veel complimentjes over. ;)
Heb speciaal gekozen voor een bruin tuig, omdat mijn zwarte shetlander eigenlijk helemaal niet zwart is, behalve op papier. Maar laatst geprobeerd om dat papier voor mn wagen te knopen, maar erg hard gingen we niet... ;) Doe ik Sunny nou zwart tuig op, dan benadruk ik nog eens extra dat hij net niet zwart is, en dat maakt het geheel er niet mooier op.
Maar nou niet stiekem allemaal dat tuig gaan aanschaffen hoor, want dan heb ik weer niks speciaals meer. ;)

Groetjes, lacuna

Echt?! Dat tuig heb ik ook, sorry! Hihi. Maar bij mij is die veel lichter van kleur!

KimPower schreef:
Wat een leukerd!
Mag ik vragen of je de voor en de nadelen van je sulky even wilt pben? Ik wil hem ook graag, maar je hoort goede en slechte berichten, dus vraag het gewoon rond:P

Die zou ik ook wel graag willen weten!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:04

Haha, ja ik heb hem een paar keer stevig in de olie gezet. :) Wist ik veel dat het daar donkerder van zou worden :\
Maar goed, al met al is het er gelukkig mooi uitgekomen, en heb ik nu dus wel iets aparts.
Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:46

Wat is sjouwt hij er lekker over, mooi hoor.
Ik zag eerst trouwens geen boompjes, maar het zijn kleine boompjes :+ kun je als het mis gaat net als met skieen zo'n boompje opzij duwen. Fijn dat je zo'n veldje in de buurt hebt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:08

Leuke foto's, ziet er netjes uit!

ik moest trouwens ook even zoeken naar de boompjes... :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:07

Ik vind de galopfoto er (nog?) niet zo racemodus uit zien :+ Het ziet er wel uit alsof je een paar spatborden kan gebruiken :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 18:38

haha! de boompjes staan er echt hoor. Er is er ook wel 1 gesneuveld...

Nee, dit was best een redelijke galopfoto :) ben hier ook al wel heel trots op, want hij doet echt wel zn best. Normaal gezien is het eerst flink versnellen in draf en je dan in galop laten vallen en binnen 2 sprongen rond de 30km/u zitten. Niet zo tof op zo'n bodem. (en sowieso vind ik dat toch wel heel hard gaan op zo'n karretje, hoewel jij misschien een ander idee hebt bij "hard" als ik zo naar je avatar kijk ;) )
Hij vind galop gewoon nog een beetje lastig voor de wagen en wil dus liever hard. In de galop kan ik eigenlijk nog nergens aanzitten, een fatsoenlijke volte in een 20x40 bak is nog niet mogelijk, maar wellicht als we nou gewoon wat meer en vaker galopperen (en in dat parkje heb ik gelukkig alle ruimte) raakt hij wat meer vertrouwd met de galop voor de wagen en kan ik er straks wel aan werken.
Onder het zadel galoppeert hij trouwens super en springt hij ook correct zijn wissels. Ook aan de lange lijnen galopperen we, en dan springt hij keurig sterk verzameld en hoef ik nauwelijks harder te lopen. Alleen voor die wagen, dat is blijkbaar toch nog lastig. :)

Spatborden hadden misschien wel een handige actie geweest ;) En een mat op de vloer ook, want het spat door het gaas ook gewoon omhoog haha. Geeft niks, gewoon even onder de douche, kleding in de wasmachine, en de volgende dag gewoon hetzelfde doen ;)

Groetjes, Lacuna