[AR] Welsh pas net weer aangespannen.....na ernstig ongeval(x2)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Crazyhorse77

Welsh pas net weer aangespannen.....na ernstig ongeval(x2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 15:25

Zoals zommigen van jullie weten is dit de pony die heel erg toegetakeld is geweest toen we haar afgelopen zomer geprobeerd hadden natuurlijk te laten dekken.
*Topic: Pony zwaar gewond na poging natuurlijke dekking*
Inmiddels is zij er weer helemaal boven op en hebben we langzaamaan de training weer opgepakt nadat we aan het eind van de zomer (toen dus net alles van de hals dicht was) ook nog met de wagen een ongeval voor ons kiezen kregen...toen madammeke over het lamoen heen sloeg en we heel wat boompjes en BOMEN van heel dichtbij hebben bekeken |(
Wat ik al eerder schreef we hebben het langzaamaan weer opgepakt en het oogt heel fijn...ze is wel een beetje rillerig soms maar ik denk dat voor de tijd dat wij nu bezig zijn(maand of 1,5 a 2) al heel tevreden mogen zijn.
Ik heb zelfs al een idee om de dressuur met haar in te gaan...wat denken jullie?
We horen het graag!!!
Nu de plaatjes :o

Afbeelding
Even een uitgestrekt drafje

Afbeelding
Wel ergg BRRRR op de wagen ...dus skipak aan haha

Afbeelding
Bochten zijn nog wel punt van aandacht :D

Afbeelding
Heel fijn aan het lopen zo

Afbeelding
Om over mijn eigen houding nog maar even te zwijgen...maar doe dit zelf dus ook pas 2 maanden ongeveer

OFF_LINE

Re: Welsh pas net weer aangespannen.....na ernstig ongeval(x2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:27

ziet er goed uit!
fijn dat je je paardje weer zo "vlot" aan het lopen hebt.
petje af voor jullie!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:28

Fijn dat zij er weer boven op is.
Ziet er netjes uit :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:29

Ik vind heter heel netjes uitzien! Ik ben een leek in de mensport, dus aan mij heb je niet zo veel ;)
Zijn de wonden weer goed geheeld?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:30

Mira ziet er idd heel goed uit! Zelfs weer manen :wow:

Menplaatsjes zien er netjes uit, wat fijn dat jullie zo weer aan het werk zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:39

Knappe pony, en doet het erg netjes, helemaal na zo'n ongeluk! Volgens mij heb ik inderdaad wel wat meegekregen toen van dat topic.... was wel erg heftig zeg, en dat zo allemaal vrij kort achter elkaar!

Het is maar een tip hoor; maar je schrijft dat je een ongeluk met het mennen hebt gehad omdat ze met haar been over het lamoen heen kwam; meestal krijgen ze dat na een bok (of een serie bokken) voor mekaar.... bedenk je wel dat ze misschien nu erg rustig en netjes voor de wagen loopt, maar dat een paard ook een trauma van zoiets op kan lopen. Dus je zou ook eens met een slagriem kunnen rijden, wat het bokken verhinderd. Slaat ze nog eens achteruit en komt ze weer met het been over het lamoen heen, tsja denk dat ze dan nóg meer in paniek zal raken wellicht?

Verder zou ik de broek iets anders vastmaken; nu hangt hij nogal los en heeft zo weinig functie; als je hem iets meer naar voren vastmaakt is dat probleem al opgelost.

Edit; op sommige foto's valt me op dat het bit nogal ver doorslaat naar achteren, terwijl je de leidsels wel in bril/1e sleuf hebt zitten en niet met zo héel veel druk rijdt. Het kan natuurlijk vertekenen op de foto's hoor, maar misschien kinketting gaatje strakker zetten? Is overigens ook kwestie van uitproberen waar ze het meest fijn op loopt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:46

JoyCie heeft de tips al gegeven die ik wilde geven.
Maar ik wilde je zeggen wat een prachtige pony je voor je aanspanning hebt. Ziet er top uit. En met rust komt het vast allemaal goed. De pony loopt lekker. En je eigen houding daar kan je later nog aan werken. Eerst maar eens vertrouwen in de combinatie opbouwen.
Succes

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:20

Het bit vind ik nog wel meevallen, volgens mij zit het precies aan de 45*.
Een slagriem (of gewoon een touw) is zeker wel aan te bevelen. Het kan heel lang duren voordat de rillerigheid er weer uit is en bij één geluidje wat de belevenis weer oproept kan de boel weer escaleren.
Verder inderdaad een leuke pony! Gewoon je eigen gevoel blijven volgen.

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 16:34

Ik heb iid al gekeken naar een slagriem...dat ze over het lamoen heen sloeg kwam omdat ze met een ander bit liep eerst en toen enorm met de tong liep te rommelen...rolde haar tong enorm hoog op (was net een vlinder) en toen ik even met de zweep over de rug liet glijden ...gewoon alleen de slag om een soort van te zeggen heey kleintje ik zit hierachter...sloeg ze uit(1 x maar wel goed raak!)
Ik vind dit hele tuig niet alles dus ben ook aan het kijken voor eentje van leer.
Bedankt iig voor de positieve reacties!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:36

slagriem kun je overigens ook heel makkelijk zelf maken van een (halster) touw, die over de kont/rug spannen en aan beide zijden van het lamoen vastmaken. Voldoet net zo goed als de lederen slagriem van bijv. ideal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:17

Is het mogelijk om je stoel naar het midden te zetten, nu krijg ik een heel hoog kantelgevoel bij de foto's of anders dan op de linkerachterzitting wat tegengewicht zetten
Verder is het een plaatje van een pony.
Houdt iets meer druk op je buitenleidsel met de bochten zodat ze er niet doorheen kan vallen en hou zelf je ellebogen tegen je lichaam, je hebt nu je handen al zover naar voren dat toestaan zonder je leidsels te verlengen al heel moeilijk wordt..
Als je je armen wat meer naar achteren houdt kun je wat makkelijker alleen met je armen toestaan./...(klinkt heel raar natuurlijk)

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:44

@Echwel...
Neej de stoel kan niet verplaatst, maar ik begrijp wat je bedoelt.
En dat van mn armen begrijp ik ook hoor...kijk ik rijd al meer dan 28 jaar onder het zadel maar zo een paar meter erachter is echt wel heel raar....
Eerst had ik helemaal geen gevoel als ik op de wagen zat maar nu komt er iig weer gevoel terug wat ik ook heb als ik onder de man rijdt.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:47

Ik weet niet veel van mennen.
Maar ik vind dat je het keurig doet :).

En mijn complimenten voor dat jij zogoed toen voor je pony hebt gezorgt ;). Ik heb toen je hele topic gevolgd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:58

Gewoon je armen dan in je ohz houding houden, is ook makkelijker met ophoudinkjes geven enz,, nu zijn je armen zo onder spanning en gestrekt..
Niet bij nadenken gewoon gaan met die banaan....waarbij je al een goed begin hebt gemaakt hoor

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:24

Ziet er heel netjes uit :D..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:23

weet niet wat er destijds is gebeurt maar vindt dat je een hele leuke pony voor de wagen hebt lopen. Stiekum wel benieuwd naar de afstamming

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:40

patrick76 schreef:
weet niet wat er destijds is gebeurt maar vindt dat je een hele leuke pony voor de wagen hebt lopen. Stiekum wel benieuwd naar de afstamming

dan moet je even de beginpost lezen misschien??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:46

Wat leuk om te zien dat ze weer helemaal top is. Destijds je topic af en toe ingezien, vond het zo erg!
Prachtige pony, mooie combi wat wil je nog meer .Fijn voor jullie!
Ik hou voor het mooi wel van een net iets kleinere kar, maar dat is puur persoonlijk hoor en nergens op gebaseerd.

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 00:53

@Patrick 76
De afstamming haha ja welsh x welsh...
Ik heb wel fotos van zowel papa als mama maar de hengst was geen goedgekeurde dekhengst.
Dus dit moet ik je schuldig blijven...ze is wel KNAP he :9

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:01

wat leuk om dit te zien na het hele drama verhaal!
helemaal super.. lekker rustig aan doen en dan komt alles helemaal goed.. mira heeft ook heel wat te verwerken gehad natuurlijk

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:47

Wat fijn dat ze er weer bovenop is en dat het zo netjes al gaat.
Super hoor, tips zijn al gegeven en sluit ik mij bij aan.
Met geduld kom je een heel eind, ga zo door zou ik zeggen, bouw het rustig op.
Jaaaaaa je hebt een lekker ding voor de wagen, veel plezier en s6!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:05

Prachtige pony, fijn dat jullie weer zo lekker aan de slag zijn!

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 05:27

met deze tips kom je al een heel end, geduld en voorzichtigheid staan voorop.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:03

Crazyhorse77 schreef:
@Patrick 76
De afstamming haha ja welsh x welsh...
Ik heb wel fotos van zowel papa als mama maar de hengst was geen goedgekeurde dekhengst.
Dus dit moet ik je schuldig blijven...ze is wel KNAP he :9

zowel papa als mama zullen vast wel een naam hebben toch :D

Crazyhorse77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 23:06

@Patrick...
Jaaa die hebben ze idd vast wel alleen moet ik je die schuldig blijven, ik ben nl nog niet zo lang geleden verhuisd en de papieren waar ik dat zou kunnen vinden liggen nog ergens heel ver weg in een verhuisdoos :o
Sorry duss