[AR] Dominick mendeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Dominick mendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:27

Aangezien het groene seizoen er is voordat je het in de gaten hebt, ben ik mijn pony weer af en toe aan het inspannen. Vind het 's winters eigenlijk veel te koud om te mennen, dus heb hem nu een aantal maanden alleen onder het zadel gereden. Maar willen we in april meteen kunnen knallen, moeten we het mennen toch weer op gaan pakken.

Onder het zadel rijd ik mijn pony altijd met een uitrijdeken, tijdens een dressuurtraining alleen met losrijden en uitrijden, op buitenrit de hele rit. Ik merk dat hij dat toch wel erg kan waarderen, pony maakt ook nauwelijks wintervacht aan namelijk. Helaas heb ik op dit moment geen prettig deken om mee te mennen. En ben daarom op zoek naar een functioneel deken.

Na een speurtocht op internet kwam ik uit op de mendekens van Dominick. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:48

Ik heb 'm en ik ben er erg tevreden over! *D
Heb 'm met dit koude weer en de rustige ritjes over straat (die we met dit weer uit noodzaak maken) al heel veel gebruikt!

Hij ligt netjes en ook met wind heb ik nog geen grote problemen gehad (heb er wel een staartkoordje aan zitten).
Hij zit vast met 2 klittenbandjes aan de zijkanten om het schoftje (die ik persoonlijk voor mijn tuig wel iets kort vind, ik moet een klein randje van de deken dubbelvouwen) en een strikje bovenop.
Daarmee blijft 'ie keurig ligggen!

Hij is dus makkelijk vast en los te maken!
En, ik vind de prijs erg aantrekkelijk! 8-)

Enige nadeel is misschien dat 'ie niet waterdicht is, hij is wel waterafstotend, ik heb ermee in een regenbuitje gereden zonder dat 'ie doorgelekt was...

bora

Re: Dominick mendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:32

Ik heb deze ook. En hij bevalt goed. Vandaag met het losrijden naar de wedstrijd toe (via verhaarde weg) op gedaan en hij bleef super liggen. Ik had de bilkoord er niet eens aan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:42

Ik heb er 2 van Letty, zijn van Bucas, deze bevallen ook heel goed, zijn waterdicht, winddicht en ademend, heel gemakkelijk vast en los, zitten achter speciale lussen aan tegen het opwaaien e.d..
Eentje heb ik te koop, mocht je belangstelling hebben PB mij dan maar. Ze zijn ook heel handig met longeren overigens.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:35

Longeren of aangespannen rijden maakt voor een deken natuurlijk helemaal geen verschil. Dus dat is wel logisch :) Maar wel een goede tip, met longeren leg ik normaal altijd een gewoon fleece-deken erop met losrijden.

Weet iemand een webshop die deze dekens levert?
De winkel die deze dekens levert (volgens de website van Dominick) is altijd een ramp met bestellen, dus als ik hem daar bestel verwacht ik hem niet voor het einde van de winter te hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:07

Ik bestel mijn Dominick dekens rechtstreeks bij Limpia, heb je ze gegarandeerd binnen een paar dagen in huis!
Mendeken had ik ook supersnel binnen! :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:10

zijn die er ook in kleine maten? Hebben jullie misschien een link ervan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:14

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:11

er staat weinig info bij....wat is eht verschil tussen lite en cooler?
(behalve dan 10,- prijsverschil)?
helaas geen dealer hier in de buurt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:42

Ik weet bij welke lite je gekeken hebt, maar bij de Turnouts (weidedekens) is die deken waterdicht. Bij de Staldekens is het een staldeken, niet waterdicht, bedoeld op stal of als onderdeken.
De Cooler is om zweet op nemen, niet waterdicht b.v. na het rijden of op transport b.v..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:04

Anke schreef:
er staat weinig info bij....wat is eht verschil tussen lite en cooler?
(behalve dan 10,- prijsverschil)?
helaas geen dealer hier in de buurt.

cooler is dunne zweetdekenstof zeg maar
lite is licht gevoerde katoenen deken, dus dubbele laag en zwaarder/dikker...
ik heb zelf de lite, zal een keer een foto maken als ik er aan denk

dealer in de buurt heb je niet perse nodig, ik bestel ze altijd gewoon de site, heb je zo in huis...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:05

Even een vraagje, wat is nou het nut van die deken?? :o
Naar mijn idee krijgt een paard het echt niet koud als ie aan het werk is en geschoren is.
En van dat kwartiertje losrijden zonder deken zullen ze vast niet verkouden worden, ze zijn niet van suiker.

Wat zie ik over het hoofd?? :o

Dit is niet om jullie aan te vallen hoor!!!! Ik ben aleen benieuwd waarom jullie dat doen, want naar mijn mening heeft het niet zoveel nut. :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:07

Met die vorst en sneeuw konden wij alleen rustige ritjes over de weg maken.
Met die wind er vaak bij vond ik dat mijn geschoren paard te koud werd tijdens die ritjes, omdat ik haar niet echt aan het werk kon zetten.
Dan is een dekentje over de lendenen ideaal om te ze niet te koud en daardoor te stijf in de rug laten worden...

Bij ongeschoren paarden gebruik ik zelf ook niet, en bij iets hogere temp of intensief trainen ook niet...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:12

Oh oke :o (dat ik dat zelf niet kon bedenken )
Ik snap het!! eigelijk ook wel logisch idd.