Scheef met Pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Scheef met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 03:14

Heey iedereen!

Ik longeer mijn paard al jaren met de pessoa, dit gaat zeer goed en ze loopt er heerlijk mee over de rug!
Maar in de galop gaat ze altijd wat naar buiten kijken, daardoor gaat de pessoa wat scheef zitten en kijkt de nog verder naar buiten.. niet erg handig dus en ik irriteer me rot..

Ik zit daarom te denken om over te stappen naar dubbel longe, zou dit een oplossing kunnen zijn?
Zeer waarschijnlijk is het een rijtechnisch probleem.. ze valt door haar binnen schouder..

Het lijkt me dat ik met een dubbele longe wat meer zou kunnen sturen, met de pessoa heb ik de lijn aan een bitstukje.

Wat vinden jullie? Tips?

LiVetime

Re: Scheef met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:15

Ik werk ook veel met de dubbele longe en vind dat écht ideaal. En ook zeker om t paard recht te richten kun je een dubbele longe gebruiken. Ben sowieso al helemaal geen fan van pessoa's, chambon's, touwtjes, slofs enz enz.. Een scheef paard krijg je ook onmogelijk recht met dit soort dingen.
Dubbele longe biedt het paard de vrijheid, maar tegelijkertijd kun je vanalles van hem vragen zonder dr te óvervragen (als je m op de goede manier gebruikt natuurlijk).

Woodstock

Re: Scheef met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:25

Jup, met de dubbele longe kun je het oplossen, maar doe de lijn dan wel over zijn rug, en niet achterlangs. Dan krijg je namelijk hetzelfde probleem als met de pessoa, het buitenachterbeen staat in galop erg ver naar achteren. Omdat de pessoa beperkt is in zijn ruimte, moet het paard zijn hoofd naar buiten draaien om te kunnen galopperen!