Nu vraag ik me af of ik er zo op de weg mee kan?
Want met mijn A brevet stond er in het leerboek dat je pas vanaf 16 jaar met een koets mag rijden.
Hoe is dit nu eigenlijk?
Ik woon in België

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Ja, maakt niet uit hoe oud of hoe jong je bent, je mag gewoon met een aanspanning de weg over. Tenminste, in Nederland is dat wel zo. Denk dat het in Belgie ook zo is.
Natuurlijk is het wel altijd verstandig om een mencursus en koetsiersbewijs te halen, want mennen is meer dan een pony voor een wagentje knuppen. Het is zéer aan te bevelen om een onbeleerde pony te laten beleren door een professioneel persoon die hier veel ervaring mee heeft, en zelf het koetsiersbewijs te halen.
Oliiviia schreef:JoyCiej007 schreef:Ja, maakt niet uit hoe oud of hoe jong je bent, je mag gewoon met een aanspanning de weg over. Tenminste, in Nederland is dat wel zo. Denk dat het in Belgie ook zo is.
Natuurlijk is het wel altijd verstandig om een mencursus en koetsiersbewijs te halen, want mennen is meer dan een pony voor een wagentje knuppen. Het is zéer aan te bevelen om een onbeleerde pony te laten beleren door een professioneel persoon die hier veel ervaring mee heeft, en zelf het koetsiersbewijs te halen.
Ik rij nu al een paar jaren mee met een ervaren menner en heb er al veel van geleerd.
En mij verzorgshetje heeft al vaak voor de koets gestaan
Oliiviia schreef:Als ze al goed op je stem luisteren is beleren niet meer zo moeilijk hoor.
Je moet ze alleen aan de lange lijnen leren lopen en leren trekken.
En dan natuurlijk in de koets.
JoyCiej007 schreef:En als je dit soort ideeen hebt, lijkt het me helemaal verstandig je koetsiersbewijs te gaan halen
sumic schreef:JoyCiej007 schreef:En als je dit soort ideeen hebt, lijkt het me helemaal verstandig je koetsiersbewijs te gaan halen
Ik Denk juist dat haar ideeën nog niet zo heel verkeerd zijn hoor. De stappen kloppen precies. Ze schrijft ook dat ze al een tijdje met een ervaren menner meegaat en haar verzorgpony is al betuigd. Kwestie van hulp vragen aan de betreffende menner en lekker gaan rijden.
Koetsiersbewijs is leuk en natuurlijk leert iedereen er wel wat van. Maar mennen leer je er niet. Dat leer je pas door kilometers te maken. Ik vond het in ieder geval zonde van mijn geld.