meekijken bij clinics in regio groningen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

troi

meekijken bij clinics in regio groningen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 09:22

Ik las net een topic hier van iemand die wil beginnen met NH en oa het advies kreeg eens mee te kijken bij clinics. Zelf wil ik me er ook in gaan verdiepen maar eerst zonder paard, mijn veulen staat nu in de opfok. Dus lijkt het me heel zinvol eerst eens bij anderen mee te kijken.
Weet iemand waar dat zou kunnen in regio Winschoten? Voor mij is een straal van pakweg 50 kilometer bereisbaar (ook een beetje afhankelijk van wat precies gedaan wordt).

Alvast bedankt!

TurdusMerula

Re: meekijken bij clinics in regio groningen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:45

Ik denk dat er relatief weinig clinis worden gegeven op het gebied van nh. Ik ben ook niet bekend met jouw regio.

Wellicht kun je ook een aantal boeken lezen en daaruit wat info halen.
(Persoonlijke aanrader: Paard Natuurlijk - is dan wel veel paardenhouden en weinig training)

Het meekijken bij particulieren kan ook heel verhelderend zijn, denk ik. Ik kan me best voorstellen dat er een aantal Bokkers zijn die zo enthousiast zijn dat ze je wat willen laten zien of zelfs leren. (Ik woon te ver voor je, anders was je zo welkom! ;))

Verder alleen maar mijn complimenten, je kunt je nooit genoeg verdiepen. :)

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:16

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 07:03

Bedankt voor de antwoorden, weinig clinics hier, daar was ik al een beetje bang voor (had ook a wat gegoogled en niks gevonden..) maar als er idd mensen zijn die zelf trainen een een toekijker kunnen gebruiken, ik zou het erg leuk vinden!

Echt iemand huren voor een les is nu nu wat te vroeg (maar wel bedankt voor de link RianneMinx) omdat veulie nu nog lekker met zijn maatjes op het land/paddock staat.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 07:21

Wij hebben 23 januari een clinic parelli bij ons op stal, wet niet of je daar naar op zoek bent, als je interesse hebt moet je me maar even pb'en. Stal is in Groningen, tussen Aduard en Zuidhorn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:13

Misschien is het een idee wel al wat te lessen met andere paarden? Ergens waar ze 'les inclusief lespaarden' geven? Is altijd leuk natuurlijk, en je doet ook nog eens ervaring op. :)

Goed dat je er zo mee bezig bent hoor. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 14:53

@romantic, as zondag heb ik helaas al een volle agenda maar een parelli clinic lijkt me zeker interessant! Dus als er binnenkort weer iets dergelijks gedaan wordt hoor ik het graag!

@Turdus, is idd een optie om met lespaarden ervaring op te doen maar dat staat nog even in de wacht want ik rijdt al drie keer in de week op een bijrijdpaardje dus agenda is vrij vol (heb ook nog kindje en 40 urige werkweek) en als ik ergens anders les wil nemen wil ik dat ook structureel gaan doen. Het kost ook wel een paar lessen voordat je het door krijgt en ik wil het niet doen terwijl ik eigenlijk het gevoel heb dat ik er geen tijd voor heb. Een clinic kan nu juist mooi tussendoor dus vandaar dat ik dat eerst wil proberen.
Mocht het echt niet gaan lukken dan wil ik over een tijd (als het wat rustiger is) je advies zeker gaan opvolgen. Wederom bedankt voor je input!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:02

Ik dacht eigenlijk hetzelfde als jij, structureel is prettiger, maar ik heb nu zelf ondervonden dat je juist van losse lessen ook veel kunt leren, maar 'anders'. Je leert meer met verschillende paarden werken, en problemen signaleren en oplossen, en je merkt dus minder 'de grote lijn' en de vooruitgang. Toch is het zeker waardevol.

Ook een cursusdag of -weekend bijvoorbeeld, zorgt ervoor dat je in één klap meer ervaring opdoet en een groot leermoment hebt (tenminste, als het goed is...).

Maar... Als je nu al drie keer week een paard hebt, dan kun je daar toch af en toe wat mee doen? :D

En sowieso heb je nog even. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:40

Ik ga ook zo tussendoor idd wat grondwerk dingetjes met bijrijdpaardje doen. Ze is ook drachtig dus is het nog maar de vraag hoe lang ze het rijden prettig blijft vinden.

Verder houd ik voorlopig mijn ogen open voor clinics/cursusdagen en heb ik idd nog aardig wat tijd. Voorlopig staat gepland dat de kerel nog ruim een jaar in de opfok blijft, dan is hij net 2 als hij weer terug komt, lijkt me een goede leeftijd om lekker wat te gaan doen.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:37

Eef Veenstra zit volgens mij vrij dichtbij hoor, misschien kun je haar eens mailen of ze binnenkort iets in de buurt heeft?

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:33

In Uithuizen is er in Augustus altijd een paardendag, hier doen ze ook vaak clinics met NH

doerak1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:41

Romantico schreef:
Wij hebben 23 januari een clinic parelli bij ons op stal, wet niet of je daar naar op zoek bent, als je interesse hebt moet je me maar even pb'en. Stal is in Groningen, tussen Aduard en Zuidhorn.

Ook ik ben er geweest,vond het super intressant!
Echt geweldig om te zien!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:32

troi schreef:
@romantic, as zondag heb ik helaas al een volle agenda maar een parelli clinic lijkt me zeker interessant! Dus als er binnenkort weer iets dergelijks gedaan wordt hoor ik het graag!

@Turdus, is idd een optie om met lespaarden ervaring op te doen maar dat staat nog even in de wacht want ik rijdt al drie keer in de week op een bijrijdpaardje dus agenda is vrij vol (heb ook nog kindje en 40 urige werkweek) en als ik ergens anders les wil nemen wil ik dat ook structureel gaan doen. Het kost ook wel een paar lessen voordat je het door krijgt en ik wil het niet doen terwijl ik eigenlijk het gevoel heb dat ik er geen tijd voor heb. Een clinic kan nu juist mooi tussendoor dus vandaar dat ik dat eerst wil proberen.
Mocht het echt niet gaan lukken dan wil ik over een tijd (als het wat rustiger is) je advies zeker gaan opvolgen. Wederom bedankt voor je input!

Je bent welkom om eens te komen kijken wat ik met met jaarling doe in de zin van grondwerk.
In mijn profiel kun je een link naar mijn website en mijn blog (trainingsdagboek) vinden. Als het je aanspreekt dan kun je me pb-en.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 09:37

Lijkt me interessant, pb is onderweg

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:12

Deze maand is er bij D.O.C.W. in Winschoten een cursus van Terra Natura. Jammer dat je de clinic kort geleden niet hebt kunnen zien.
Waarschijnlijk staat er ook wel wat op hun site hierover.