Hai Kristina,
Ik heb vroeger renpaarden getraind. Na de opleiding Deurne (instructeur) vroeg iemand van de pikeur opleiding (ook in Deurne) of ik het leuk vond om zijn renpaarden te trainen. Ik was/ben heel dun...Woog toen ongeveer 50 kg. Het was ontzettend fijn werk. Eerst begon ik met het verzorgen, poetsen, uitstappen aan de hand etc. Na een half jaar mocht ik een braaf renpaard rijden, mee naar het strand in een groepje. Later mocht ik ook zelf op aanwijzing van de trainer gaan trainen. Hij zei hoelang ik moest galopperen en op welke hand enzo. Toen ben ik mijn amatrice diploma gaan halen. Dan mag je als amateur meedoen met rennen. Ik vond en vind het super. Ik heb nu nog wat renpaarden die in train en opleid maar ik ben inmiddels in de veertig en dan ben je niet zo soepel maar natuurlijk. We hebben wel een galopbaan aangelegd omdat ik het zo gaaf vind
Ik zou er wel iets naast gaan doen, studie of werk, en dan kun je bv in je vrije tijd lekker met de renpaarden bezig. Of parttime of zoiets. Er valt namelijk geen normaal salaris mee te verdienen helaas. De renwereld in nederland ligt op zijn gat. Zoek maar eens een trainer in je buurt en vraag of je wat mag helpen. Kun je even bekijken of je het echt leuk vindt! Succes!