Paard moeilijk de trailer in wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xlszjuh95

Paard moeilijk de trailer in wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:14

hallo!:)

ik heb en vraag of iemand tips heeft, of weet hoe je je paard gewoon de trailer op kan laten lopen... mijn paard wil absoluut niet ;) maar als ze eenmaal na 20 minuten(soms duurt het iets minderlang) er eindelijk instaat, is ze gewoon rustig... wij zijn nu bezig met elke keer als ze op de trailer staat en de stang is achter haar dan geef ik haar een beloning, snoepje of wortel ofzo, maar het heeft niet echt efect ;( heb jij misschien een tip of weet jij iemand die mij kan helpen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:21

Ik zelf heb laatst 3 mensen van Monty Roberts Nederland bij mijn paard gehad,hij zat er met 5 minuten in.Die mensen leren ook paarden te laden.

xlszjuh95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:44

marleen_usar schreef:
Ik zelf heb laatst 3 mensen van Monty Roberts Nederland bij mijn paard gehad,hij zat er met 5 minuten in.Die mensen leren ook paarden te laden.

heb je er een site van ofzo? :D :D

dekoezegtboe

Re: Paard moeilijk de trailer in wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:46

it is not about de trailer... ik zou ook niet in een grot op wielen gaan...

kijk eens op www.parelli.com

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:59

Als je Monty Roberts in tikt en dan moet je kijken naar Annemarie vd Toren.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:44

xlszjuh95 schreef:
marleen_usar schreef:

heb je er een site van ofzo? :D :D

Simpel, montyroberts.nl

Suc6.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:16

Inderdaad, het gaat niet om de trailer. twee van de drie paarden bij ons op stal laden slecht, maar door er gewoon de tijd voor te nemen en niets te overhaasten gaan ze er nu wel gewoon in! Ik heb ook andere mensen geholpen met trailerladen. Er is niets kunstigs aan. Bij mijn paard duurde de eerste keer laden ook 3 uur (een jaar geleden), nu gaat het zo:

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:20

Op abouthorses.nl kan je een cursus trailerladen bekijken van Emiel Voest. Deze heb ik ook gedaan met mijn paard en nu gaat het heel goed. Succes.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:23

Wow, dat vind ik wel knap Alicia2u!
Dat je paard er zo inloopt, daar kunnen sommige mensen nog wat van leren :D.
Tsjah, ik heb het ook op de monty roberts manier gedaan en dat werkt wel hoor. Als je paard niet bang is in ieder geval, maar uit jou verhaal blijkt van niet omdat hij als hij erin staat dat hij dan gewoon rustig is. Zou er veel tijd aan besteden en ook eens gewoon een keer op en af de trailer doen en dan weer wegzetten en niet elke keer ergens heen rijden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:26

Die van mij staat nu op de Balingehof voor een trailerlaadcursus, die ging er absoluut niet in, ook niet na 20 min, zelfs niet na 3 uur.
Die werd gewoon echt gevaarlijk.
Vrijdag komt hij weer naar huis, gewoon in de trailer :D

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:29

@Silly1972: Hoe gaat dat met zo'n cursus? Was jou paard bang of ??? Gaat hij er nu wel op door die cursus?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:33

Hij was enorm bang, onzeker, koppig en brak iedere keer zowat zijn benen, heb hem gesedeerd daar naar toe moeten brengen en nog koste het moite om hem in de trailer te krijgen.
Nu loopt hij er gewoon in, hij vindt het nog steeds niet super leuk, is nog wat onzeker, maar hij gaat wel, en hoe meer vertrouwen hij krijgt des te beter gaat het.

Hij staat daar 2 weken op stal en hun zorgen voor de rust en de juiste middelen om hem te trainen (in alle rust) en zorgen dat hij gaat begrijpen wat wij van hem willen, en dat het niet eng is.
Zodra hij zekerder is ga jijzelf mee trainen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:34

Nou zeg ik er wel bij dat ik een van de moelijkere gevallen heb hoor, sommige zijn in 1 middag al trailermak

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:34

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:35

Silly1972 schreef:
Die van mij staat nu op de Balingehof voor een trailerlaadcursus, die ging er absoluut niet in, ook niet na 20 min, zelfs niet na 3 uur.
Die werd gewoon echt gevaarlijk.
Vrijdag komt hij weer naar huis, gewoon in de trailer :D

Hoe is jouw paard daarheen gegaan?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:37

Oke, dan heb jij een paard met hetzelfde trauma als die van mij.
Die van mij gaat nu eindelijk ook op vertrouwen in, stang en klep kunnen erachter/dicht. Dan laat ik hem eventjes staan, haal hem eruit, hij wil er dan ook graaaaag uit en komt er nog steeds gestresst uit. Zo moet ik het nog langzaam uitbouwen, heel langzaam als ik te snel ga is het weer mis.
Laatst bijgewerkt door Amaretto27 op 13-01-10 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:38

Ik had ook een paard waarbij het uren duurde voordat hij op de trailer stond. 9 van de 10x moesten we de afspraak afzeggen omdat we hem er echt niet op kregen.

Uiteindelijk is Petra Vlasblom van 2Moons
www.2moons.nl
een avondje gekomen om met ons!! te werken..
En na dat avondje werken was het opgelost.
Nu zijn we vrijwel altijd binnen 5 minuten op weg.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:39

Only_Hellen schreef:

Ik heb ale middelen in 1x uit de kast gehaald, DA erbij, gesedeerd, praam op zijn neus, lijn erachter en stapje voor stapje erin duwen.
Was op dat moment echt werkelijk de enige manier om hem erop te krijgen, zo erg was het dus. Ik vond het vreselijk!
Maar was voor een goed doel

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:41

Amaretto27 schreef:
Oke, dan heb jij een paard met hetzelfde trauma als die van mij.
Die van mij gaat nu eindelijk ook op vertrouwen in, stang en klep kunnen erachter/dicht. Dan laat ik hem eventjes staan, haal hem eruit, hij wil er dan ook graaaaag uit en komt er nog steeds gestresst uit. Zo moet ik het nog langzaam uitbouwen, heel langzaam als ik te snel ga is het weer mis.

Klopt, je moet echt heel goed opletten!

Vanmiddag ging het weer even is, toen was ik niet duidelijk genoeg naar hem wat ik wilde (ja ook ik moet het leren) en toen verviel hij weer in zijn oude gedrag, maar was wel binnen een half uurtje weer goed, nou dat was voorheen echt niet het geval geweest

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:42

Silly1972 schreef:
Only_Hellen schreef:

Ik heb ale middelen in 1x uit de kast gehaald, DA erbij, gesedeerd, praam op zijn neus, lijn erachter en stapje voor stapje erin duwen.
Was op dat moment echt werkelijk de enige manier om hem erop te krijgen, zo erg was het dus. Ik vond het vreselijk!
Maar was voor een goed doel

Ok. Ik was de laatste keer 5 uur bezig voor ie uiteindelijk stond, en ik vond het dus geen optie om hem ergens heen te brengen. Ik heb iemand gevonden (mijn parelli-juf) en zij heeft hem er binnen no-time op. Ik moet zelf het trucje nog goed doorkrijgen. Ene keer gaat het beter dan de andere, maar parelli heeft bij ons echt geholpen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:43

Parelli lijkt mij ook wel heel handig, vooral als je vaak alleen op pad bent, je kan je paard alleen laden en lossen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:45

Dit gaat ook op zo'n soort manier.
Ze zijn eerst bij mij langs geweest en kwamen er toen al snel achter dat dit niet op te lossen was in 1 middagje. Dus ik moest wel.
Was geen leuke manier, maar heb er geen spijt van.
Ik zou hem nu alleen kunnen laden

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:48

Heeft ze slechte ervaring gehad met de trailer??
Misschien als er al een ander paardje in staat proberen? dat een paar keer en dan tussendoor ineens zonder dat er een paardje in staat..
Mijn paardje is zo erg datie er gewoon in loopt zonder op of omkijken en als hij er in staat en je begint te rijden wil hij gaan liggen.. hij is niet in paniek ofzo maar laat zich gewoon vallen.. voordat we dat eruit hebben..
Geef mij dan maar datie er 20min over doet om erin te komen ;)
Maar ik heb niet echt andere tips.. vind het altijd wel lastig op te lossen..
heb je al eens mails in de ronte gestuurd naar mensen die dat voor hun werk doen?
had ik ook gedaan en zonder dat ze langskomen krijg je toch advies waar je mee aan de slag kunt ;)

succes!!

xlszjuh95 schreef:
hallo!:)

ik heb en vraag of iemand tips heeft, of weet hoe je je paard gewoon de trailer op kan laten lopen... mijn paard wil absoluut niet ;) maar als ze eenmaal na 20 minuten(soms duurt het iets minderlang) er eindelijk instaat, is ze gewoon rustig... wij zijn nu bezig met elke keer als ze op de trailer staat en de stang is achter haar dan geef ik haar een beloning, snoepje of wortel ofzo, maar het heeft niet echt efect ;( heb jij misschien een tip of weet jij iemand die mij kan helpen?

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:48

Bij ons op stal hadden we er ook zo een, daar hebben we de trailer bij in de wei gezet en iedere dag zn eten in de trailer gegeven, op een gegeven moment liep hij er zo in! maar daar moet je wel de mogelijkheid voor hebben natuurlijk...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:23

Weet je zeker dat dit niet uit angst voortkomt?

Parelli heeft een dvd over Trailerloading, wellicht ook interessant.