loswerkprobleempje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rii1993

loswerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 22:04

heey,

als ik met mijn verzorgpaardje probeer los te werken, draait hij zijn neus altijd naar mij toe, zodat ik niet kan aandrijven en wegsturen!
heeft iemand tips?

Groetjes!

siskeh

Re: loswerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:46

Je kan dan wel degelijk wegsturen!
Wat je v-paardje eigenlijk doet is voorkomen dat jij wat kan doen(denkt hij nu nog) en dat is behoorlijk dominant.

Ik denk dat je het beste kan blijven staan, wijzen waar je heen wilt(met je lijf en je armen) en dan vervolgens op de schouder die de binnenschouder moet worden druk geven.(door het touwtje er naar toe te gooien)

Het is wel een beetje moeilijk om het zo over internet uit te leggen, les/ondersteuning zou hier beter voor zijn.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:06

Doet mn fjord ook. Ik gooi de leadrobe naar heb toe en maak me groot, met veel energie. Dat helpt bij mij.

caroline020

Re: loswerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:20

Waarschijnlijk is je paard gewend om met 1 lijn gelongeerd te worden en daardoor draait hij naar binnen. Als je probeert hem met veel energie weg te sturen op het moment dat hij dat doet zal ie wel weer gaan lopen!

hope1898

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:24

je paard aankijken (dit betekent ga weg in paardentaal) je schouders recht op het lichaam van je paard gericht en een drijvende positie in nemen door ter hoogte van zijn heup te blijven, op deze manier kun je je paard bij je wegsturen,
veel succes!