Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Migetje schreef:De basis van NH is lichaamstaal toch? Pas als je de lichaamstaal goed kent kan je beginnen met oefenen.
1133 schreef:hallo!
ik heb al veel over NH gehoord ,en ook al een aantal site's bezocht .
maar ik kan gek genoeg geen goede oefeningetjes vinden om mee te beginnen.
hebben jullie misschien ideeen ? want ik wil graag een beetje met NH beginnen , maar ik weet niet zo goed waar ik bijvoorbeeld mee zou kunnen beginnen.
ideeen welkom!
Cassidy schreef:Het begin is toch echt game nummer 1: friendly game.
Met stick en string, en later ook leadrope...
RianneMinx schreef:Je gebruik geen dwangmiddelen. Zwepen en sporen laat je achter gewegen en het beste ook het bit. Je werkt eigenlijk alleen met een touwhalster, leadrope en stick.
RianneMinx schreef:Je kan het beste eerst bezig gaan met je eigen houding. Ga oefenen met je lichaam door te bukken om het paard naar je toe te laten komen. Te wenden en acheruit te gaan op lichaamstaal. Laat je lijn slap hangen in zover het kan en bouw langzaam druk op.
RianneMinx schreef:Doe alles rustig aan en met respect. Loop niet te hard van stapel en het zal goed komen! Beloon niet met snoepjes maar met rust en een kriebel. Dat is het beste.
LiVetime schreef:NH bestaat niet uit oefeningen
NH is een manier van communicatie met je paard via lichaamstaal. Ik zou eerst s gaan leren wat precies lichaamstaal inhoudt en zou jou adviseren om dat onder leiding van een instructeur uit te gaan vinden.
Edit; Parelli bv werkt wel met verschillende fases/levels, maar dat zou ik ook geen oefeningen willen noemen.
En ook deze basis leer je niet door een aantal dvdtjes of boekjes te lezen.
SuperScooby schreef:Dus dat je kan rijden met je stem.