[AR] Hackney's hebben een slechte rug.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marsyl

Hackney's hebben een slechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 20:30

Als je hackney's achter de koets ziet hè..Dan moeten ze met hun hoofd hoog en dus een holle rug.. Ik denk dat als ze zo moeten lopen, dat slecht is voor de rug?!
Ik bedoel, ga zelf maar een een half uur lang met een extreem holle rug lopen..Dat is niet fijn hoor, dat zweer ik je!
Wat vinden jullie?

delfa

Re: Hackney's hebben een slechte rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:10

hmm zit zeker wat in..maar laat dat voor nu eerst aan andere mensen over. even over je topic:
dan klopt je titel niet ;) je stelling is namelijk dat hackney's door op een bepaalde manier te moeten lopen een slechte rug krijgen. dus die hebben ze niet al bij de geboorte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:11

marsyl schreef:
Ik bedoel, ga zelf maar een een half uur lang met een extreem holle rug lopen..Dat is niet fijn hoor, dat zweer ik je!
Wat vinden jullie?

Dan is op een paard rijden zeker ook slecht, want als je op je cavia gaat zitten is die ook plat. Je kunt je eigen lopen toch niet vergelijken met het lopen van een paard...
Als je een hackney achter een karretje ziet staan kun je eigenlijk maar 1 ding concluderen: verrekte domme koetsier...

Maw: ik vind je stelling niet zo sterk...

[edit; dikke typo]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:14

marsyl schreef:
Als je hackney's achter de koets ziet hè..

Over het algemeen staan ze er hier in de omgeving meestal voor....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:17

Dit is geen rijtechnische discussie. Ik verplaats het even :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:43

Lia_ schreef:
marsyl schreef:
Als je hackney's achter de koets ziet hè..

Over het algemeen staan ze er hier in de omgeving meestal voor....

_O-

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:58

Scheelt dat er niet een ruiter nog es een keer in dat holle ruggetje zit te bonken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:00

marsyl schreef:
Als je hackney's achter de koets ziet hè..Dan moeten ze met hun hoofd hoog en dus een holle rug.. Ik denk dat als ze zo moeten lopen, dat slecht is voor de rug?!
Wat vinden jullie?

dan hebben ze toch geen slechte rug?
dan creeër je een slechte rug door een verkeerde manier van rijden...

als je op de juiste manier aangespannen rijdt hoeven ze echt geen last van hun rug te krijgen hoor... 8-)

en inderdaad, om met lia mee te gaan, begin met ze ervoor te zetten ipv erachter, dat wil misschien al wel iets schelen... :+

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:34

marsyl schreef:
Wat vinden jullie?

:Z :Z weer zo'n mutsen opmerking

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:59

Zo worden ze thuis niet getraind, het is alleen maar dat moment in de showring. Opzetje eraan en kop bij jezus op schoot. En hoelang lopen ze een showtje, hooguit een kwartier?
Ik zou hem ook voor de kar zetten en er niet achter want dat wil niet rijden. De meeste paarden kun je wel leren trekken. Duwen snappen ze wat minder :D

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:36

sjeik schreef:
Zo worden ze thuis niet getraind, het is alleen maar dat moment in de showring. Opzetje eraan en kop bij jezus op schoot. En hoelang lopen ze een showtje, hooguit een kwartier?
Ik zou hem ook voor de kar zetten en er niet achter want dat wil niet rijden. De meeste paarden kun je wel leren trekken. Duwen snappen ze wat minder :D

Uh.. een paard trekt niet, maar dúwt zijn lijf in 't tuig zodat het net lijkt alsof de wagen getrokken wordt ;)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:51

Ja hoor, en daarbij hoeft hij zeker de kar niet mee te trekken. :D
een aangespannen paard trekt wel degelijk.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 02:55

Wat is het verschil tussen duwen en trekken dan? :P

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 03:04

Daarvoor moet je er eens achter gaan zitten. Typisch een vraag van iemand die niet weet hoe je een paard voor de wagen moet spannen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:55

Die discussie hebben we ook heel vaak gehad. Duwen of trekken. Zijn maar tot de conclusie gekomen dat een paard doordat hij tegen zijn borsttuig duwt, aan de strengen trekt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:57

Ik ben aangeboren met een kleine afweiking. Ik kan mijn rug enorm hol maken, en extreem doorbuigen.
Met mijn hoofd naar achteren dus.
Neuu. geen last van hoor :)
Ik loop ook een beetje zo, Af en toe wel last van mijn rug ja, Maar niet vaker dan andere mensen
Ook ik vind je stelling niet zo sterk en al wel vaker gehoord :)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:07

Na alle discussies dan, in de ring als hackney's moeten ronddraven. Het lijkt me dat als ze zo met hun hoofd omhoog de rug wegdrukken en dat dat heel slecht voor de rug is?
Oke, ze lopen maar ongeveer een kwartiertje in die houding, maar thuis worden ze toch zo getraind? Dus dan lopen ze dus vaker in die houding?
Ik weet niet hoor, ik denk er zo over.. :o

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:39

Thuis wordt geen hackney zo getraind en geen tuigpaard. Thuis worden ze alleen dressuurmatig getraind. Over de rug, over de hals en nageeflijk. rug moet bol en niet hol in de training. alles is gericht op trainen van de buikspieren. Doe je dit niet, dan krijg je die knie actie niet en ook geen ruimte in de gangen.
ik denk dat jij nog nooit op een tuigpaardenconcours of hackeyshowrubriek bent geweest. Een paard die met weggedrukte rug loopt en te hoge hoofdhouding, eindigt echt onderaan. In de ring vragen ze wel veel meer oprichting. Maar als ze in de training niet voorwaarts neerwaarts worden getraind zou je in de showring geen oprichting kunnen vragen, want dan kan een paard dat helemaal niet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:21

Ik denk dat een slecht gereden hackney, dus een hackney die voldoet aan het plaatje van TS schetst; weggedrukte rug, kop omhoog. Er zeker niet slechter aan toe is dan een dressuurpaard wat met de kop in de krul wordt getrokken, met een verkeerde zadel wordt gereden of ook met een weggedrukte rug in de oprichting wordt getrokken.

Oftewel, overal heb je de goede en minder goede rijders en dus paarden die goed of slecht gaan.
Wanneer je goed gaat kijken lopen er ook hackneys netjes over de rug, maar ook in oprichting (net als Salinero en Totilas).