Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RianneH schreef:Het kan natuurlijk dat hij het saai vind. Meeste paarden die ik echter ken vinden het of leuk, of gehoorzamen braaf.
En dat zijn de twee dingen die hierin bij mij naar voren komen.
Ik denk dat je duidelijker moet belonen en het dus leuker moet maken. Hij is geweldig als hij het goed doet, het beste paard van de wereld. Hoe enthouciaster en leuker jij wordt, des te meer gaan ze mee doen.
En, hij moet wel blijven gehoorzamen. Achteruit is achteruit, en het is niet zo dat je smekend voor hem moet staan, mag hij het nog zo saai vinden
Cassidy schreef:Misschien kun je de fases wat sneller doorlopen? Het klinkt idd alsof hij zich verveeld. Of hij heeft de indruk dat hij je niet serieus hoeft te nemen, omdat het maar eens in de zoveel tijd gebeurt.
Het doorlopen van de fases zorgt voor meer energie. Wissel vaker van kant, en begin met cirkels (circling game, in stap, draf en eventueel galop). Dat zorgt ervoor dat hij wakker wordt...
Bojangles schreef:De grondwerkoefeningen die je doet zijn voor een paard 'gewoon' vanuit zijn natuurlijk gedrag, het kan natuurlijk zijn dat hij denkt van nou dit kennen we wel.
Misschien leuke afwisselingen doen zoals snelle tempowisselingen, leadchanges, leuke obstakels erin verwerken enz.
Als hij niet scherp op je hulpen is, gewoon eens wat sneller inwerken met je fasen, dus wanneer hij niet reageert hup wees maar wat duidelijker en probeer hem wat te prikkelen. Sommige paarden hebben dat nodig en worden juist daardoor wat actiever.
Ren eens een keer spontaan met hem weg aan de hand, beloon hem wanneer hij actie onderneemt, zelf ook lekker enthousiast zijn, probeer je paard aan te steken met je vrolijkheid
Of doe hem los in een kleine bak en ga lekker spelen
Het is moeilijk om zo te oordelen van achter de computer maar ik denk dat je hem meer moet prikkelen en motiveren
Cassidy schreef:Met fases bedoel ik dat je niet alleen maar met je vingertje gaat wiebelen, maar ook eens je hele hand of je hele arm gebruikt. Het antwoord opeen suggestie moet meteen komen, komt hij niet meteen moet je de vraag versterken.
Met fases bedoel ik: vinger, met je hand de hele leadrope bewegen, met je onderarm de leadrope bewegen en vervolgens met je hele arm.
Fases is dus het versterken van je aanwijzing tot je reactie krijgt. En beloon de kleinste poging. Maar als hij iedere keer na een stap je aan staat te kijken, van: wat ga je nu doen? zou ik toch echt de aanwijzing versterken. Desnoods geef je een tikje met je stick. Dat hoeft maar een keer, dan weet hij wat je bedoelt.
Cassidy schreef:Misschien kun je de fases wat sneller doorlopen? Het klinkt idd alsof hij zich verveeld. Of hij heeft de indruk dat hij je niet serieus hoeft te nemen, omdat het maar eens in de zoveel tijd gebeurt.
Het doorlopen van de fases zorgt voor meer energie. Wissel vaker van kant, en begin met cirkels (circling game, in stap, draf en eventueel galop). Dat zorgt ervoor dat hij wakker wordt...