haha Black Devils idd veel koperpoets........... Borststuk, strengen, rugriem, bit en idd pony en wagen. Ga er gemakshalve van uit dat het schoftje compleet is , dus incl. (veiligheids) lichtogen / brancardbeugels of zo iets dergelijks en dat het hoofdstel verder ook compleet is, dus incl. neusriem, frondriem e.d.. Ik zou er nog een hoofdstelzekering bij doen, kan hij (hoofdstel) niet meer afglijden, dit kan door b.v. een sporenriempje te gebruiken of een speciaal daarvoor gemaakt riempje, je hoeft dit niet te doen, je kan ook een plukje manen invlechten om het hoofdstel heen, dan kan het ook niet meer af gaan.
Een borsttuig (of gareel maar dat zal wel niet de bedoeling zijn ) met strengen (strengstroppen) zie ik er niet bij staan dat is toch wel essencieel. Als je een tweedehands tuig gaat kopen let dan goed op of het leer nog goed is!
Ik neem aan dat de TS alleen bij het tuig bedoeld niet in het algemeen. Hoewel een groom en een instructeur maar bovenal een pony toch heel belangrijk zijn is het wel een beetje 'stating the obvious'. Hoewel je natuurlijk ook gewoon een paard kan gebruiken
Maar imo is de zweep geen onderdeel van het tuig, dus volgens mij bedoeld de TS dat niet. Ik kan ook zeggen dat het slim is om kleren te dragen tijdens het mennen (omdat het anders zo koud is en je het risico loopt gearresteerd te worden zo naakt op je wagen ) maar dat is imo niet de vraag van de TS