[AR] Zelf een arreslee bouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peer2005

Zelf een arreslee bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 20:11

Ik zou dolgraag een arreslee willen hebben, maar die zijn duuuuuuur.... Zijn er hier mensen die zelf eens een arreslee hebben gebouwd of die hier tips voor hebben? Alvast bedankt (:)

sjeik

Re: Zelf een arreslee bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 02:39

Ik heb nooit een ar gemaakt, maar wel vaak een slee. Neem een pallet, en onder een pallet zitten balken in de lengte. Die maak je aan de voorkant rond en desnoods sla je er een metalen strip onder. Het ziet er niet uit maar je kunt er mee sleerijden.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 13:57

Voor wie het interesseert: heb het idee om een originele arreslee na te bouwen maar even laten varen, ik wil namelijk zelf iets gaan improviseren en wel met oude ski's en daar dan een 'opbouw' op maken. Tips blijven echter welkom!

aimeesakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:58

Lijkt me wel leuk om een keer met een arreslee te gaan rijden, een kennis van me had er een met belletjes echt super leuk!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:01

het is onwijs oncomfortabel maar wel leuk!
Heb mijn oude verzorgpony er weleens voor gehad en die samen met die van een vriendinnetje in tweespan. Je hobbelt alle kanten op (hebben toen op het weiland gesleed).
Succes met nabouwen, msischien op een houtbewerkingsforum

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:03

sjeik schreef:
Ik heb nooit een ar gemaakt, maar wel vaak een slee. Neem een pallet, en onder een pallet zitten balken in de lengte. Die maak je aan de voorkant rond en desnoods sla je er een metalen strip onder. Het ziet er niet uit maar je kunt er mee sleerijden.

In plaats van metalen strips een paar oude ski's er onder schroeven. Als je dan nog een houten (tuin)stoel er op schroeft, kun je aardig wat slee plezier hebben. Spreek uit ervaring. :D

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:03

Mijn man is op dit moment bezig mijn 100 jaar oude slee na te bouwen.
Je moet er wel wat tijd in steken, maar dan heb je ook wat.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:09

Ik heb zondag een man zien rijden met een zelfgemaakte ar. Dat zag er toch mooier uit dan mijn pallet met strobaal erop.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 17:26

Ha leuk, allemaal reacties :) Wat ik zeg maar voor me zie is (volgens mij) vergelijkbaar met een hondenslee-idee, dus een laag zitje (bij voorkeur lekker ingekleed met schapenvachtje enzo ;) ) en achter de leuning een plek voor 1 ander persoon om te staan. Dan heb je toch meer overzicht wat het ook veiliger maakt en het lijkt me gewoon gaaf, beetje het gladiatorgevoel ;) Later meer! Jammer dat het begint te dooien trouwens ... :(

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:46

Hier is de sneeuw weg.
Maar veel plezier nog met het bouwen, en daar heb je dan misschien volgend jaar alsnog veel plezier van (of misschien deze winter nog wel.)