[AR] Tobbe in tuig.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tobbe in tuig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:27

Afgelopen weekend ben ik weer bij Tobbe geweest. En ik wou erg graag weten of hij goed in zijn tuig past en of alles compleet is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom, zo heb ik idee dat de broek toch wel wat hoger mag.
En ik kan van iemand gelukkig een enkel span broek krijgen en mocht niet passen dan laat ik anders wel deze broek even aanpassen.
Zowie zo ben ik van plan om een keer iemand nog alles na te laten lopen.

Pluttersput

Re: Tobbe in tuig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:30

Als ik het borsttuig aan de ene kant zie denk ik dat zit goed, maar op de een na laatste foto denk ik: als die gaat trekken floept het over de schouder heen. Maar dat weet ik dus neit zeker.
De broek moet een handbreedte onder de zitbeenknobbel :)

shaduw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:31

het lijkt mij wat aan de krappe kant te zitten, broek zit wel erg strak om de billen. maar ben benieuwd wat anderen er van vinden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:34

Broek zit waarschijnlijk krap omdat hij vastgemaakt is aan het borsttuig ;) Normaal loopt dat anders.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:35

Ik zou de broek inderdaad wat hoger hangen; te krap lijkt mij nu niet goed te beoordelen aangezien hij nu aan het borsttuig is vastgemaakt, zoals Pluttersput al opmerkte.

Wel denk ik echt dat je een groter bit nodig hebt, vind hem toch echt te krap zitten en dat is het meest duidelijke te zien op de eerste foto.

Normaal is de stelregel dat als je een goedpassend trensje hebt, je dan vaak 1 maat groter moet hebben voor een stang (met losse scharen). Zo te zien is dit een liverpool met losse scharen en als je op deze manier gaat rijden heb je grote kans dat velletjes van de mondhoeken kapot gaan....
Edit: en ik denk dat je het zelf wel weet en dat dit gewoon voor de foto is, maar als je wel gaat rijden/lange lijnen oid, denk er dan aan dat je de kinketting even helemaal glad draait. :)
Edit 2: ik mis trouwens wel de strengen als ik nog eens kijk; volgens mij is het riempje wat je direct aan het borsttuig hebt vastgemaakt het riempje van de broek, maar ik zie dus geen strengen op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:10

:oo dat is wel slordig van mij dat ik vergeten ben om de kinketting goed glad te draaien en dankje.
Bit, is goed dat je zegt. Ik ga zeker opzoek naar wat anders.
Strengen heb ik expres weg gelaten zodat ik hem mooier op de foto kon zetten :o

En moet ik zeggen dat ik Tobbe voorlopig nog niet voor de kar ga zitten. Want eerst wil de koetsier cursus gaan volgen en ik weet ook wel waarom :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:54

Tobbe is leuk, goed dat je eerst een cursus gaat doen, het is hartstikke leuk om te doen, en een cursus is nooit weg !
(:) (:) (:) (:) (:) (:) (:) (:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:27

Zeker en vindt erg leuk om zo in bevestigd te worden.
Want zo is voor mij de verleing erg groot, aangezien ik straks Fjord heb met tuig die al evelen kilometers voor de kar heeft gelopen, heb zelfs paar keer met hem gemend en heb ook nog een menkar kado gekregen. Maar toch wil ik eerst wachten tot dat ik koetsiercursus heb gevolgde, want aan kennis kom ik zeker nog te kort en je leer daar meteen ook heel veel andere belangrijke dingen en lijk mij idd ook erg leuk om elke week lekker mee bezig te zijn en les te hebben :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:56

lekkere bollie wollie fjord heb je :P

Ik twijfel een beetje over je frontriem, ik heb het idee dat die ook wat aan de krappe kant is. Ik heb hetzelfde bij mijn fjord en heb toen de frontriem iets laten verlengen.
Afgelopen keer op paard en koets kwam ik ook losse stukken tegen met oor uitsparing, stom dat ik niks heb meegenomen maar dat is voor jou fjord ook wel een idee denk ik, met name nu ze zoveel haar hebben en alles wat strakker zit.

Verder na de tips van de anderen geen 'commentaar' als hij straks voor de wagen staat zul je vast nog het een ander ander moeten verstellen.

succes met je cursus, is erg leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:03

Klopt, met frontriem zat ik ook al te klooien aangezien best krap is bij zijn oortjes. Heb zelf idee dat probleem is op te lossen door frontriem iets lager te plaasen (maar daarvoor moet ik de bakstukken nog aanpassen).
Of is oor uitsparing in de boven stuk een beter idee ?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:34

Nog een aanvulling op de eerder opmerkingen: ik vind je gecombineerde kruis/lenderiem niet op de juiste plek zitten.
Ligt nu te ver naar voren, hoort op het hoogste punt te liggen van je paard/pony.
Ook je broek mag idd iets hoger.
Kunnen er vier vingers (hand zonder duim, rechtop staand) onder de rugriem, op sommige foto's lijkt hij strak te zitten, maar ja dat is wel heel lastig beoordelen zo van een foto......
Nog heel veel menplezier.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:01

Leuke foto's joram, hij is inderdaad lekker wollig.
Kon ze op mijn werk helaas niet zien en thuis zat ik een tijdje niet achter de comp :D..

Mocht de broek niet passen, heb je altijd nog die van mij, even een vetje erover heen en hij is weer zoals nieuw :D