[AR] [Haf] Linda voor de wagen 1e x sinds 1 jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

[Haf] Linda voor de wagen 1e x sinds 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 17:34

Ja, destijds toen Linda door de boerin gekocht werd, was dat omdat ze in eerste instantie met haar wilde gaan mennen.
Ze is dus ook professioneel beleerd met een jaar of 3, en vervolgens maakte ze af en toe een ritje.
Later heb ik samen met de boerin ook wel kinderfeestjes gereden, en sinterklaas opgehaald etc.
En toen ik Lin overkocht, 2 jaar terug, ook de kans gehad om de wagen erbij te kopen, maar toen niet gedaan want ik vond t eigenlijk een lelijk ding en te oud.. :o

Afgelopen mei had ik een miskoop gedaan met een kar (bleek een opknapper te zijn vol houtrot) ,maar afgelopen week met een ex stalgenoot een deal gemaakt waar ik volgens mij wel goed aan heb gedaan! :D
Het is een geremde en geveerde wagen die helemaal opgeknapt is, voor 4 tot 6 personen, 2 burry's, en er kan een huif op die ik er ook bij heb. (DUH!) *\o/*

En bovendien kon ik er een 3x gebruikt tuig bij overkopen voor 300 euro, was een goed tuig zeiden ze, met kunststof versterkt.
Dus was heel benieuwd!
Toen we het ophaalden zag het er ook echt perfect uit, mooi soepel leer, eigenlijk gewoon nieuw!
Synthetische onderleggers erbij, en vervolgens zag ik ook nog eens dat het van Ideal was! :))
Mooi hoofdstel met Liverpoolstang erbij met losse scharen, webband bruine leidsels..
Van de week Linda na anderhalf jaar weer ingespannen, en lekker op pad gegaan!

Ze was zo braaf, dit vind ze echt een van de leukste dingen om te doen die er zijn!
Ben van plan om binnenkort ook menles te nemen, dus het moet goedkomen met ons. :+

Broek mag nog iets strakker heb ik gezien, en de vering voor word ook nog aangepast.
En ja; de zweep staat in de houder, omdat ik niet èn de hond kon vasthouden voor de foto, èn het paard besturen, èn de zweep kon houden. ;)

:D
Afbeelding

Afbeelding

Lekkere perzikbillies van pluis :+:
Afbeelding

Brand maar los zou ik zeggen!

Lady1969

Re: [Haf] Linda voor de wagen 1e x sinds 1 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:50

Nou zeg ik vind dat erg onverantwoord hoor zo dat paard los en die hond erbij
Dat kan echt niet hoor...
Straks gaat ze nog aan de kletter.......

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:04

@ TS: mooi tuig, dat is zeker een goede koop geweest; ik zie zelfs panieksluitingen aan de strengen zitten?
Je hebt ook handige tuigjes zodat je je hond ook op de bok mee kan nemen, zonder het risico te lopen dat ze van de bok springen of vallen.

De broek strakker doen heeft denk ik niet zo heel veel zin, weet niet hoeveel ruimte er nog is maar hij oogt wel wat te groot, denk als je hem verder naar voren verplaatst over de rugriem hij dan van achter misschien wel goed zal aansluiten, maar te ver naar voren ligt. Je zou hem ook kunnen laten inkorten.
Ik zou de broek behalve strakker, ook ietsje hoger hangen.
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 14-12-09 23:02, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: zin verwijderd

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:06

Ziet er keurig uit :) netjes je spullen op orde, een passende wagen, een goed beleerd paard en een menner die het al eerder gedaan heeft zo te lezen :)
Netjes een groom erbij denk ik? Die heeft de fotos gemaakt? En niet in je eentje op pad :)

Keurig, niets op aan te merken :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:07

Lady1969 schreef:

Doe toch volwassen zeg...ze zit toch op de wagen dus heeft ze als het paard ervandoorgaat iets te vertellen ze staat er neit naast.
Beetje misselijk om als totaal onervaren persoon wat betreft mennen mensen die al jaren en jaren mennen heel veel hebben gezien en meegmaakt belachelijk te maken..
Sorry hoor toen jij voor het eerst het woord paard hoorde mende ik al..
\

Wat betreft Ts paard staat erg ver voor de wagen en altijd contact met de mond houden

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 18:08

Evelli: Ja klopt, klopt, klopt :D
Jullie zien geen rare dingen zo oid?
Zal binnenkort eens een filmpje laten maken, dat laat wat meer zien!

Echwel: Ver voor de wagen wil zeggen te lang in de strengen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:09

Echwel schreef:
Lady1969 schreef:

Doe toch volwassen zeg...ze zit toch op de wagen dus heeft ze als het paard ervandoorgaat iets te vertellen ze staat er neit naast.
Beetje misselijk om als totaal onervaren persoon wat betreft mennen mensen die al jaren en jaren mennen heel veel hebben gezien en meegmaakt belachelijk te maken..
Sorry hoor toen jij voor het eerst het woord paard hoorde mende ik al..
\

Wat betreft Ts paard staat erg ver voor de wagen en altijd contact met de mond houden

Dat eerste stuk ben ik volkomen met je eens :) een vrij kinderachtige en misplaatste opmerking :)

Tweede: de zweng zit ook heel ver van de wagen af, denk dat dat het een ander beeld geeft.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:09

BarbaLala schreef:
Evelli: Ja klopt, klopt, klopt :D
Jullie zien geen rare dingen zo oid?
Zal binnenkort eens een filmpje laten maken, dat laat wat meer zien!

Echwel: Ver voor de wagen wil zeggen te lang in de strengen?

Ik zou de zweng naar achteren brengen onder de wagen en dan lamoen inkorten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:10

idd ziet er leuk uit. Probleem heb ik soms ook wel eens met de hond. Ik men alleen en bij een drukke kruising moet de hond op de kar ik m bij zijn halsband vasthouden en dan oversteken en opletten. Maar gaat altijd goed en anders laat ik de hond lekker lopen.

Mooi tuig alleen ik zou de lepel van het hoofdstel halen maar ja dat is mijn mening.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:11

Echwel schreef:

Ik zie inderdaad dat, ookal staat het paard al ver van de wagen af, het lamoen aan de voorkant ook nog best een eind uitsteekt. Lijkt mij een goed idee om het lamoen flink te laten inkorten, want hij staat al erg ver van de wagen maar nog steeds zijn de uiteinden van het lamoen bij de hals te lang, waardoor het paard hinder zal ondervinden als er een bocht of wending wordt gemaakt. Uiteinden van het lamoen zullen dan in de hals prikken....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:19

Wat een mooie combi zeg, ziet er goed uit. HEb een zwak voor haflingers voor de kar, het is vaak alsof ze ervoor gemaakt zijn (en daar denken ze zelf ook vaak zo over :D )
VInd haar ook wat ver voor de wagen lopen, maar goed, ik weet ook niet of daar een standaard voor is ofzo?
Ik vind het altijd ongelovelijk dat die paarden als ze zo lang niet meer voor de kar zijn geweest (geldt trouwens ook vaak (vaak :+ ;) ) voor onder het zadel, dat ze zich dan zo weer laten rijden. Ze vinden het echt gewoon hartstikke leuk.

Doe je ook wedstrijden met haar of zoiets? Dressuur / vaardigheid?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 19:57

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele off-topic reacties verwijderd. Graag weer ontopic.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:59

Ziet er leuk uit zeg!!! :) Veel succes verder.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:34

Knappe Linda, past Abe ook nog achterin :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 11:39

VanHuisUit schreef:
Wat een mooie combi zeg, ziet er goed uit. HEb een zwak voor haflingers voor de kar, het is vaak alsof ze ervoor gemaakt zijn (en daar denken ze zelf ook vaak zo over :D )
VInd haar ook wat ver voor de wagen lopen, maar goed, ik weet ook niet of daar een standaard voor is ofzo?
Ik vind het altijd ongelovelijk dat die paarden als ze zo lang niet meer voor de kar zijn geweest (geldt trouwens ook vaak (vaak :+ ;) ) voor onder het zadel, dat ze zich dan zo weer laten rijden. Ze vinden het echt gewoon hartstikke leuk.

Doe je ook wedstrijden met haar of zoiets? Dressuur / vaardigheid?

Nee, (nog) niet, wil wel volgende zomer een mendurance wedstrijd rijden, dat lijkt me wel heel leuk!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:41

Je hebt een stoere haflinger en eentje die ook nog eens erg braaf is.
Ook een mooie wagen, ik vind hem echter te laag.
Je zou hoger horen te zitten (wellicht een bokkussen er onder?), zodat je leidsels los hangen i.p.v. op zijn kont.
Voor de rest ben ik het met de anderen eens, de broek zou ook nog iets hoger horen (handbreedte onder de zitbeenknobbles).
Je lenderiem en kruisriem liggen ook niet daar waar ze horen.
Ik vind het er verder keurig uitzien, veel menplezier gewenst!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:11

Dat ziet er relax uit :D..

Commentaar is al gegeven, heel veel menplezier toegewenst :D