zover ik weet heb je 3.60 4.20 en 6.80 dat heb ik gevonden op de emiel voest site. www.emielvoest.nl
xmarliez
Geplaatst: 13-12-09 11:37
De leadrope van Emiel Voest is ook niet hetzelfde als de mijne van Equiplay. Ik heb mijn 22 ft eens langs de 4.20 van hem neer gelegd en kwam tot de conclusie dat die van mij langer is én betere kwaliteit, die van Emiel vind ik vrij stug en niet netjes afgewerkt aan het einde. Waarschijnlijk hanteert hij andere maten dan Parelli -en de namakers van Parelli-.
Ik denk dat dat ook een kwestie van smaak is hoor... Ik vind die van Voest wel fijn...
De maten zullen wel iets wisselen, ook per stroming.
Wat ik zelf belangrijk vind is het 'gevoel' dat een touw doorgeeft; ligt het lekker in de hand, enz.
Waratje
Geplaatst: 17-12-09 01:16
Er is helemaal geen "officiele" leadrope, iedereen kan gewoon zijn eigen smaak en voorkeur daarin volgen. Parelli heeft uiteraard zijn geheel eigen eisen in en zijn systeem wordt erg veel gebruikt, maar daarmee is wat hij voorschrijft geen algemene regel.
Ik heb mijn leadrope bij de Kraemer in Duitsland gehaald. Je merkt toch wel verschil in prijs/kwaliteit. Maar het is ook net waar je de leadrope voor gebruikt. Ik gebruik deze voor het grondwerk en heb een zwaardere kwaliteit, deze 'valt' zeg maar makkelijker op de grond dan een lichte. Bij de Kraemer heb je er al va. Euro 10,00. Maar er zijn ook genoeg andere sites te vinden o.a. Equiplay en Voest.
heijstek
Geplaatst: 27-12-09 17:38
ik heb nog een nieuwe leadrope liggen van voest. 12ft doe een goed bod en dan stuur ik m naar je toe. het is van katoen, wit met rood. gr
Het is maar precies welke je zelf fijn in de hand vind liggen. Ik gebruik al jaren die van Parelli. Gaat niet kapot tot nog toe, voelt lekker en is zwaar genoeg om aan een kleine beweging genoeg te hebben. Maar een vriendin zweert bij een volkomen merkloze leadrope die ze een keer op de equitana heeft gekocht en die maar 1/3 kostte van die van mij.
Dus: gewoon voelen, uitproberen en kijken wat je bevalt.