Elk jaar gaat hij minstens even de garage in en dan kijken we in ieder geval de volgende punten na:
- lagers, krijgen een nieuw vetje (lagervet) nadat het oude vet is verwijderd. Eens in de 10000 km moeten ze ongeveer vervangen worden (ik rij veel op zandbodem) Lager verwijderen en laten weken in de diesel of een ontvetter. Controleren of ze niet vastlopen. Ze moeten soepel draaien
- remmen, remolie eventueel vervangen of bijvullen. Net een nieuwe remklauw op mijn wagen gezet. Mijn remblokjes moet ik meerdere keren per jaar vervangen, ik heb maar kleine remblokjes en die gaan ongeveer 500 km mee
- veren afstellen
- alles van nieuw vet voorzien, draaikans, veren enz Met de vetspuit net zo lang pompen dat het oude vet eruit komt.
- Bouten aandraaien/ controleren. langzaamaan alles vervangen voor RVS bouten
- bandenspanning controleer in ook regelmatig omdat ik deze naar gelang de wedstrijd nog wel eens wissel
Roestplekken kan je bijwerken met zo'n autolakstift. Wel eerst een beetje schuren en ontvetten. Hele wagen laten spuiten is bijna niet te doen. Je lamoen en wielen zou je wel kunnen laten spuiten/poedercoaten