Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Echwel schreef:Nou bij mennen heb je pony's en paarden dus meer niet...![]()
denk dat jij meer frustraties hebt dan de rest
En als er iets mis is merk je dat toch pas als ze echt aan het werk gaan, wij heben het iig nooit laten keuren..
Jenkins schreef:voordat meer mensen over mijn woorden gaan vallen. Dat ik shetlanders en pony's apart benoem heeft niks te maken met of shetlanders minder waardig zijn of niet. Liever geven jullie gewoon antwoord op mijn vraag en laten jullie je frustraties voor jullie. Of je opent er een topic over.
De reden dat ik een gezondheidscontrole wil doen, is omdat de pony nog geen zwaar werk heeft gehad en er misschien complicaties kunnen vormen wanneer hij wel zwaar aan het werk moet. Als hij bijvoorbeeld iets aan zijn hart of longen heeft.
Hij is nog nooit gekeurd door de dieren arts, iig niet in de tijd dat ik hem heb.
Echwel schreef:Omdat jij shetten apart noemt en menners weten dat je bij mennen alleen pony's en paarden hebt.
Pony's tot 1,48 en de rest is paard, meer wordt bij mennen niet naar gekeken, zo lekker simpel.
Jenkins schreef:Hallo Bokkers,
Ik heb nu een 2,5 jarige pony die na de winter verder beleerd gaat worden.
Maar ik vroeg mij af of jullie, jullie shets/ponys/paarden voordat ze beleerd werken eerst een gezondheidscontrole
liet ondergaan door een da?
Om bijvoorbeeld te kijken of hij lichamelijk wel goed genoeg was voor het trekken van een kar ed.
Ik ben namelijk van plan dat wel te doen, wil zeker weten dat hij lichamelijk in orde is.
Groetjes!