Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brittjehh schreef:ik ben nu bezig met een jong paardje van 2.5 jaar. Ook zij is nogal bokkerig en draaier aan de longeerlijn. Vooral in de bak aan een hand draaide ze de heltijd om en ging ze bokken. Ook ik heb wel een een bok gekregen heel dicht in de buurt. maar dit was vooral gericht naar de longeerlijn. Nu gaat het heel goed, want ik ben gaan longeren op een kleiner afgezet stukje. Daarbij kan ze nergens heen, alhoewel ze wel weer soms omdraaid. dan moet je gewoon rustig blijven, weer proberen achter het oog te komen. Zodra je paardje het een paard rondjes braaf volhoudt, moet je stoppen en de volgende dag verder gaan. Zo heeft die van mij het meeste baad erbij. Ik hoor dat je hier wat aan hebt. Succes!
sandra1986 schreef:komt hij wel genoeg buiten?
weiland paddock?
HeleneDas schreef:Brittjehh schreef:ik ben nu bezig met een jong paardje van 2.5 jaar. Ook zij is nogal bokkerig en draaier aan de longeerlijn. Vooral in de bak aan een hand draaide ze de heltijd om en ging ze bokken. Ook ik heb wel een een bok gekregen heel dicht in de buurt. maar dit was vooral gericht naar de longeerlijn. Nu gaat het heel goed, want ik ben gaan longeren op een kleiner afgezet stukje. Daarbij kan ze nergens heen, alhoewel ze wel weer soms omdraaid. dan moet je gewoon rustig blijven, weer proberen achter het oog te komen. Zodra je paardje het een paard rondjes braaf volhoudt, moet je stoppen en de volgende dag verder gaan. Zo heeft die van mij het meeste baad erbij. Ik hoor dat je hier wat aan hebt. Succes!
Mee eens stoppen als het goed gaat en dan belonen dat snapt een paard precies en het geeft jullie ook een goed gevoel
GreenRider schreef:Weet je goed hoe je moet longeren? Vaak komen mensen te snel agressief over waardoor het paard
ook agressief doet. Kan ookewoon zijn dattie te veel energie heeft, tja wat je daar aan kan doen
is vaker naar buiten... Hoe laat je hem stoppen met longeren?