iemand die mij wil helpen dringend!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shelley25

iemand die mij wil helpen dringend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:03

hallo ik heb sinds kort een verzorgpaard,
alleen dat paard wil niet aan de longe, zodra je haar laat lopen doet ze 3 rondje prima en dan wil ze niks meer en zodra je haar corigeerd met de zwseep valt ze je aan, ze wil alleen knuffelen, en snoepjes aannemen, hoe krijgik dit paard aan het werk en zo dat ze mijn vertouwen krijgt, iemand iedeeen????? want ben nu echt radeloos |(

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:08

denk dat het paard gewoon erg slim is en er een spelletje van maakt .want als een paard op je af komt rennen doe je automatisch wel even een stapje terug en bevestig je nog even extra dat je het spannend vind.
zou gewoon toch proberen om door te zetten maar dan met iemand die veel verstand heeft van longeren want misschien sta je wel net verkeerd of is je paard je net te snel af.
zou in ieder geval zorgen dat je geen lekkers in je zak hebt en fout gedrag negeren wil ook nog wel eens helpen .

hoop dat je er wat aan hebt sterkte ermee nanny

ItsMe2

Re: iemand die mij wil helpen dringend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:11

Proffesionele hulp zoeken! :j

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:11

Heb je wel wat ervaring met paarden?
In je profiel staat dat je 25 bent... Je kan veel lezen en kijken hoe het longeren precies moet.
Het paard test je waarschijnlijk gewoon uit. Consequent en duidelijk naar het paard zijn. Oefenen oefenen oefenen....

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:12

Werken met de dubbellonge wil ook wel baten (maar het vergt wel wat ervaring)
Je kunt het paard zo corrigeren.
Of messchien is langelijnen ook wel iets om haar aan het werk te houden

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:13

Dubbellonge? dubbele knoop zul je bedoelen...

Hoe doet ze bij de eigenaar? Misschien kan die je een keertje helpen, longeren moet je leren.

Als die ook problemen heeft is er vast wel een instructeur in de omgeving die eens kan helpen met longeren en het jou leren.

shelley25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:17

hey lieve mensen, ik heb wel wat ervaring met paarden hoor, heb zelf altijd een eigen pony gehad maar door tedure hobby, en net op me zelf heb ik mijn paardje weggegeven, ik wil nu heel graag verder op paard, en die heb ik gevonden gelijk 1 die een beetje gek is, ik weet dta ik geduld moet hebben, maar ik hoor van iedereen dat dat paard echt niet spoort, wat moet ik dan doe gewoon grond werk blijven doen net zolang tot ze mij niet aan valt? want ik ben echt niet bang voor paarden maar dat gedrag van vanmiddag kan echt niet, volgens mij zou ze het liefst gaan slaan met de voor benenen, ik heb altijd zoiets de aanhouder wint en ik geef niet op maar goed, als het niet beter word moet ik dan de hoop op geven???

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:22

Heb je een instructeur? Zo nee, dan is er vast wel een te vinden in de omgeving.

Laat die eens samen met jou longeren, en die kan jou vertellen wat er mis is en wat je eraan kan doen, en je waarschijnlijk met een paar stevige longeerlessen op de rit helpen.

shelley25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:29

jaa maar weet je wat het probleem is, niemand wil het doen ze vinden haar allemaal een kreng, en ze zeggen datik moet uitkijken voor, haar ik heb vandaag al wat mensen gevraagd op de manege en iedereen zegt, dat paard wil toch niet, doe geen moeite, ze deinst neregens voor terug, maar goed kan altijd nog een keer vragen, ben beniewud hoe dat onder het zadel gaat worden,

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:35

En met de eigenaar gaat het goed aan de longe?

Heb je de instructeurs van de manege er al over gesproken?

Er bestaan inderdaad moeilijke paarden, en als je dat niet het hoofd kan bieden moet je inderdaad uitkijken en is het soms beter om te stoppen. Maar dat is een oordeel dat een insructeur het beste kan maken, want wie weet kan jij met een paar intensieve lessen wel het hoofd bieden aan dit paardje.

irisenjinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:53

mijn paard deed bij het zadel mak maken vaak wat langzamer en dan proberen richting mijn en mijn leraares te schoppen wij hebben dit op gelost om meteen haar in volle gallop door te laten lopen en als ze het weer probeert dan weer doen en nu doe ik met haar grondwerken en longeren en rijden soms komt ze op een op me af gestormt aan de longe en dan wijs ik haar in een keer weg soms begind ze dan naar me te stijgeren dan blijf ik staan en wijs haar eerst weg gaat ze dan niet wijs en zweep omhoog nog niet wijs rondje met de zweep nog niet wijzen raken met de zweep net zo lang tot ze gaat meestal is het eerste bij haar al genoeg omdat ik haar al een paar keer flink heb laten werken soms kan een grondwerk les ook helpen (spreek uit ervaring) hoop dat je er wat aan hebt.

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:12

Hallo!

Dat had ik eerst ook met mijn verzorgpony.
Ze begon gek te doen & te bijten & wild te doen.
Dus ik gaf haar eerst ook een tik.
Maar nu negeer ik het, en ze vind het blijkbaar niets meer aan om wild te doen.
En als je een goede band hebt met dat paard wil het ook wel helpen!

greets

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:09

Nog absoluut geen reden om haar te slaan en dat vind zij bijkbaar ook want dat laat ze goed weten
door agressief te worden... Hoe is je houding tijdens het longeren? Dit is heel erg belangrijk!! Een paard wat goed op lichaamstaal let zal gelijk omdraaien als je
dat zonder dat je het zelf door hebt aangeft.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:13

Waar woon je ergens? Misschien is er wel iemand op Bokt die je kan helpen. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:22

ik zou bij de eigenaar ten rade gaan